2022-04-04 14:56:00

Orderhero AB (publ) ("Orderhero" eller "Bolaget") meddelar idag att Bolaget återkallar sin ansökan till Nasdaq First North och skjuter därmed upp sin notering vars första handelsdag var planerad till den 21 april 2022.

Styrelsen har efter noga övervägande bestämt att Orderhero skall skjuta upp noteringen med anledning av nya och ändrade besked från Skatteverket. Detta för att man ska säkerställa att bolagets produkter är den i särklass och överlägset bästa lösningen på marknaden samt undanröja alla tvivel för bolagets stabilitet och framtid. Kundernas trygghet är kärnan i Orderheros erbjudande och möjligheten för marknaden att stötta ett växande bolag kommer att bli ännu mer intressant inom de närmaste veckorna.

Förhandlingar med flera av marknadens ledande kassasystem befinner sig just nu i det absoluta slutskedet och Orderhero kommer att säkerställa den för bolaget, och för kunderna, bästa och mest effektiva lösningen. Det vi avser att lansera kommer att fungera smärtfritt med den befintliga hårdvaran och kommer att kunna implementeras snabbt hos alla våra kunder utan att kompromissa vår användarvänliga upplevelse.

Bolaget har meddelat Nasdaq First North att man avser att återuppta sin ansökan om notering.

Aleksandar Goga, grundare och styrelseordförande kommenterar:
Jag vill börja med att tacka alla aktieägare och det stora antalet nya investerare som har visat intresse i att överteckna i erbjudandet för ert förtroende och visade stöd.

Jag som varit mest delaktig i bygget av det bolag som Orderhero är idag med de tjänster och den inriktning vi tagit är efter ett långt övervägande i samråd med styrelsen tryggare med att vi som bolag skjuter på noteringsprocessen så vi hinner presentera ett ännu starkare erbjudande som vi jobbar på att lansera inom kort.

För ytterligare information om Orderhero, vänligen kontakta:
Aleksandar Goga, grundare och styrelseordförande
E-post: aleks@orderhero.se