2024-07-22 09:45:00

I enlighet med den kommuniké som publicerades efter årsstämman den 19 juli 2024 beslutades om fortsatt bolagsstämma för bland annat behandling av aktieägares förslag om utseende av särskild granskare. Den fortsatta bolagsstämman kommer att hållas den 30 juli 2024 klockan 9.00 på Bolagets kontor på Nybrogatan 55 i Stockholm.

Rätt att delta vid den fortsatta bolagsstämman tillkommer sådana aktieägare som dels var upptagna i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken torsdagen den 11 juli 2024, och dels anmäler sitt deltagande till bolaget senast måndagen den 29 juli 2024 kl. 12.00 per post till Oscar Properties Holding AB (publ), Box 5123, 102 43 Stockholm, eller per e-post till bolagsstamma@oscarproperties.se. I anmälan ska anges namn/företagsnamn, person- eller organisationsnummer, adress, telefonnummer dagtid, aktieinnehav, samt i förekommande fall antal biträden (högst två).

Den som inte är personligen närvarande vid stämman får utöva sin rätt vid stämman genom ombud med skriftlig, daterad och av aktieägaren undertecknad fullmakt. Om fullmakten utfärdats av juridisk person ska kopia av registreringsbevis eller motsvarande behörighetshandling för den juridiska personen bifogas anmälan. Fullmakten är giltig högst ett år från utfärdandet, dock att fullmaktens giltighetstid får vara längst fem år från utfärdandet om detta särskilt anges. Fullmakter, registreringsbevis och andra behörighetshandlingar bör vara bolaget tillhanda under ovanstående adress i god tid före stämman. Fullmaktsformulär finns att hämta på bolagets webbplats, www.oscarproperties.com, och kan även erhållas hos bolaget på Nybrogatan 55 i Stockholm.