2023-05-02 11:00:00

Målsättning om 2-3 nya avtal 2023 ligger fast
Iconovo rapporterade intäkter om 3 mkr för första kvartalet 2023. Rörelseresultatet var -12,9 mkr. Likvida medel vid periodens utgång var 44,7mkr. Fortsatt målsättning om 2–3 nya avtal under året. Under kvartalet har bolaget ingått ett avtal för att utvärdera ICOone Nasal. Iconovo är berättigade ersättning till ett totalt värde av upp till 0,9 mkr.

Nyemission under första kvartalet
Iconovo har genomfört en riktad nyemission på 55 mkr före emissionskostnader under det första kvartalet. Bolaget avser att använda likviden från nyemissionen för accelererande och värdeskapande utveckling och satsningar kopplat till bolagets långsiktiga strategi.

Motiverat värde 62–64 kr per aktie
Vår DCF-modell indikerar ett värde om 63 kr per aktie efter att vi gjort marginella förändringar i våra estimat. Utifrån detta ser vi ett motiverat värde per aktie om 62–64 kr (67–69 kr).

Läs den fullständiga analysen, publicerad 02-05-2023 kl. 09:02: https://docs.penser.se/a/3684/Iconovo_Q1_23.pdf
Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på https://epaccess.penser.se/