2022-05-13 13:00:00

Q1'22 i linje med föregående år
Sivers Semiconductors rapporterade en EBIT på -27 mkr, i linje med Q1'21 (-26m). Försäljningen steg 98%, 79% valutajusterat, om än från låga nivåer (14 mkr i Q'21). Vi lämnar våra nyckelestimat i princip oförändrade.

Dags för nästa kapitel
Efter att förvärvet av Mixcomm har landat på ett hittills tillfredsställande sätt, är det dags för nästa kapitel för Sivers. Den kombinerade produktportföljen är onekligen spännande och det är sannolikt att bolaget har kvalat in i en ny helt nu division för underleverantörer till tech-industrin.

Vi behåller motiverat värde
Vi behåller vårt motiverade värde på 11,5-12,5 kr. Vi applicerar en rabatt på 33% på vårt framräknade värde baserat på multiplar från liknande bolag (EV/S 4x baserat på vår bedömning av försäljningen 2025 samt diskonterat till nuvärde). Detta på grund av den osäkerhet som råder kring bolagets framtida försäljning och resultat. Vårt motiverade värde stöds av vår DCF modell som indikerar ett värde på 11,5 kr.

Läs den fullständiga analysen, publicerad 13-05-2022 kl. 12:23: https://docs.penser.se/a/2797/Sivers_20220512.pdf
Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på https://epaccess.penser.se/