2021-02-15 11:30:00

Sivers rapporterade i Q4 högre intäkter (30 mkr), ett förbättrat resultat (-11 mkr) och en kassa som fortfarande är på en hög nivå om 249 mkr.

Viktigare för värderingen av bolaget är dock utvecklingen av nya kunder och design wins. Kvartalet har inneburit fortsatt positiv utveckling för Sivers med uppföljningsorder från en Fortune 100 kund, en ny stor order inom Wireless från 8device samt order från kunder i nya marknaden som Kina, Indien och Taiwan. Sivers meddelar också att flera befintliga partners kommer längre i kommersialiseringsfas med sina projekt under detta år. Än mer intressant är att Sivers uppger att flera diskussioner förs med ytterligare Fortune 100 bolag inom både photonics och wireless.

Sivers har således ett bra utgångsläge inför året, men än så länge täcks potentiella nya intäkter in av vår prognos vilken är oförändrad. Även vår värdering är oförändrad med ett motiverat värde om 40-42 kr per aktie.

Läs den fullständiga analysen: Sivers Semiconductors - ett bra kvartal (penser.se)
Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på www.penser.se