2021-10-15 12:15:00

Förlängt avtal
Corline meddelade under morgonen att bolaget har förlängt avtalet med Imperative Care avseende produktleveranser av CHS-belagda produkter. Imperative Care har förbundit sig att under de närmsta 15 månaderna köpa produkter för minst 870 000 USD.
Lovande tecken
Vi har förstått att produkten ännu inte har erhållit regulatoriskt godkännande. Vi bedömer dock att det förlängda avtalet och åtagandet att köpa en viss volym talar för att Imperative Care hittills har sett goda kliniska resultat för produkten, och att sannolikheten för ett regulatoriskt godkännande därmed har ökat.
Höjer motiverat värde
Vi väljer att höja sannolikheten för att avtalet med Imperative Care når ett kommersiellt stadie till 90% (75%), vilket har en positiv påverkan på vårt motiverade värde som nu uppgår till 31-33 kronor per aktie (29-31). De kommunicerade volymerna ligger i stora drag i linje med vad vi har estimerat.

Läs den fullständiga analysen, publicerad 15-10-2021 kl. 11:33: https://docs.penser.se/a/2274/CLBIO_20211015.pdf
Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på https://epaccess.penser.se/