2022-09-01 11:00:00

Försäljningen i gång
Fokus just nu är på lanseringen av Strangvac som bolaget successivt rullar ut till försäljning under året. Försäljningen startade i Sverige i mars, Danmark i maj och Storbritannien i mitten av augusti. Därmed borde förväntningarna på försäljning i Q2 inte varit höga. Storbritannien är en stor och viktig marknad med hög medvetenhet kring kvarka. Vi ser fram emot försäljningsstart i flera europeiska länder under hösten.

Tidig lanseringsfas
Mottagandet och intresset tycks vara stort på de marknader där Strangvac börjat säljas. Säsongsmässigt är det framförallt i slutet av året som hästar vaccineras och vi väntar oss att större delen av årets försäljning sker i Q4. Kassaflödet påverkades av lageruppbyggnad vilket är naturligt i en lanseringsfas. Vi räknar fortsatt med att kassan räcker tills att Intervacc blir kassaflödespositiva vilket vi tror är i början av 2024.

Motiverat värde 92-102 kr
Vi gör endast marginella estimatjusteringar på kostnadssidan. I vår DCF-värdering kommer vi fram till ett motiverat värde på 92-102 kr, med en hög WACC på 14% vilken kommer att justeras i takt med att försäljningen kommer i gång. Största risken till vårt värde är om försäljningsupptaget tar längre tid än väntat.

Läs den fullständiga analysen, publicerad 01-09-2022 kl. 08:36: https://docs.penser.se/a/3038/Intervacc_Q2.pdf
Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på https://epaccess.penser.se/