2023-02-27 11:00:00

Bra momentum i försäljningen
Corline rapporterade under fredagen ett omsättningsrekord för tredje kvartalet i rad. Försäljningen uppgick till 8,2 mkr och rörelseresultatet till 0,3 mkr, vilket var bättre än våra estimat på båda posterna. För helåret 2022 uppgick försäljningen till 24 mkr, vilket är ett resultat av en ökad aktivitet i nuvarande kundavtal inom CHS-segmentet. Corline är på god väg att uppnå kassaflödespositivitet på verksamhetsnivå och den finansiella strategin är att nyttja intäkterna från medicinteknikkunderna till att bygga resursbasen i organisationen under bibehållen lönsamhet. Kassan i slutet av perioden uppgick till 26 mkr.

Renaparin på väg in i fas II
Under 2022 pågick förberedelser för att starta i gång en fas II-studie med Corlines kliniska projekt Renaparin. Studien kommer att inkludera totalt 80 patienter som ska genomgå en njurtransplantation, där 40 patienter kommer få Renaparin och 40 kommer få placebo. Det primära effektmåttet i studien kommer att vara njurfunktion (mätt som eGFR) vid tre månader efter transplantationen. Vårt antagande är att studien kommer att kunna starta under sommaren. Vi har modellerat att Corline ingår ett licensavtal för Renaparin i slutet av 2024 och erhåller en (riskjusterad) förskottsbetalning på 30musd. Vi har valt att anta en lansering av Renaparin i USA och Europa 2028 (tidigare 2027).

Aktien handlas fortsatt långt under motiverat värde
Efter rapporten gör vi mindre estimatjusteringar och upprepar vårt motiverade värde om 31–33 kronor per aktie. De senaste tidens framsteg inom CHS-segmentet har inte prisats in i aktiekursen som fortsatt handlas långt under vårt motiverade värde. Viktiga triggers för aktiekursen blir fortsatt: kvartalsrapporter, framsteg i kundavtal, samt uppdateringar för fas II-studien med Renaparin.

Läs den fullständiga analysen, publicerad 27-02-2023 kl. 10:01: https://docs.penser.se/a/3551/CLBIO20230227.pdf
Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på https://epaccess.penser.se/