2022-11-18 11:00:00

Fortsatt omsättningsökning i kvarvarande bolag
Omsättningen blev 57 mkr vilket var en ökning med 10% justerat för avyttringen av Linds Ortopediska som skedde i juli. EBITDA var 3 mkr vilket också var högre rensat för Linds. Större delen av AdderaCares kvarvarande dotterbolag visade en god utveckling i kvartalet. Logistik- och leveransproblem fortsätter att lätta, prishöjningar slår igenom och det interna strategiarbetet för att öka effektiviteten och lönsamheten fortlöper.

MedCap lägger bud på AdderaCare
I samband med att kvartalsrapporten släpptes offentliggjordes att MedCap lägger ett kontantbud på AdderaCare på 3,60 kr per aktie. Styrelsen rekommenderar budet och närmare 60% av aktieägarna ställer sig positiva till erbjudandet. Budet innebär en premie på 18% från gårdagens stängning.

Ingen förändring på motiverat värde
I samband med rapporten justeras våra estimat ner något, rent mekaniskt. I övrigt låter vi våra estimat ligga oförändrade och behåller vårt motiverade värde på 4,10 – 4,50 kr, vilket vi noterar är högre än kontantbudet på 3,60 kr.

Läs den fullständiga analysen, publicerad 18-11-2022 kl. 08:32: https://docs.penser.se/a/3304/AdderaCare_Q3_2022.pdf
Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på https://epaccess.penser.se/