2022-11-28 11:00:00

FDA-stoppet hävt i USA
Diamyd meddelade under lördagen att FDA har hävt det så kallade ”partial clinical hold” för diabetesvaccinet Diamyd. Bolaget arbetar nu på för att så fort som möjligt kunna inkludera amerikanska kliniker i den pågående fas III-studien DIGANODE-3.

DIAGNODE-3
Fas III-studien DIAGNODE-3 utvärderar som bekant effekten av diabetesvaccinet Diamyd i patienter som nyligen diagnosticerats med typ 1-diabetes. Totalt kommer cirka 330 patienter att inkluderas i studien, som sedan tidigare rekryterar patienter i Europa.

Nytt motiverat värde
Efter det goda beskedet bedömer vi att det kan finnas möjlighet att inkludera tillräckligt många amerikanska patienter i den pågående fas III-studie med diabetesvaccinet Diamyd för att erhålla ett godkännande även i USA baserat på denna. Vi flyttar fram tidslinjen för en potentiell USA-lansering till 2027 och gör andra mindre justeringar. Vårt nya motiverade värde är 25–27 kronor per aktie (19–20).

Läs den fullständiga analysen, publicerad 28-11-2022 kl. 09:27: https://docs.penser.se/a/3347/DMYDB20221128.pdf
Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på https://epaccess.penser.se/