2022-08-17 11:00:00

Q2-rapport
OncoZenge presenterade under gårdagen sin rapport för det andra kvartalet. Bolaget hade under kvartalet en god kostnadskontroll vilket resulterade i ett rörelseresultat om -2,8 mkr och ett kassaflöde om -6,3 mkr. Kassapositionen var solid på 34,5 mkr sett till bolagets nuvarande marknadsvärdering om ~40 mkr.

Arbete med ny tablett pågår
Under kvartalet tog bolaget beslutet att, efter feedback från FDA kring tablettstyrka och smakämne, avbryta den planerade fas III-studien med BupiZenge innan patientrekryteringen hade påbörjats. Nu pågår arbetet med att justera tablettstyrka samt byta ut smakämne för att kunna återuppta det kliniska programmet med BupiZenge.

Upprepar motiverat värde
Rapporten innehöll inga överraskningar och vi återupprepar vårt motiverade värde om 2,5-3,0 kronor per aktie. Vi återkommer när vi har mer information och visibilitet kring den fortsatta utvecklingen av BupiZenge.

Läs den fullständiga analysen, publicerad 17-08-2022 kl. 09:02: https://docs.penser.se/a/2975/ONCOZ20220817.pdf
Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på https://epaccess.penser.se/