2022-05-18 11:00:00

Rapportkommentar
Under tisdagen presenterade OncoZenge sin rapport för det första kvartalet, vilken var i linje med våra förväntningar. Bolaget upprepade budskapet om att fokus just nu är på att utveckla en ny formulering av BupiZenge för att uppfylla de regulatoriska krav som ställs på produkten; lägre tablettstyrka samt nytt smakämne. Kommunikation kring detta är enligt oss den viktigaste triggern för aktien på kort sikt.

Inga större överraskningar finansiellt
Rörelseresultatet för det första kvartalet kom in på -33 mkr (-1,4), vilket primärt reflekterar tidigare balanserade utvecklingskostnader som återförts till resultaträkningen. Kassaflödet för perioden var -10,4 mkr (-0,3) och kassan i slutet av mars uppgick till knappt 41 mkr.

Upprepar motiverat värde
Rapporten föranleder endast marginella estimatjusteringar och vi behåller vårt motiverade värde om 2,5-3,0 kronor per aktie. Vi inväntar mer kommunikation kring de framtida utvecklingsplanerna i bolaget.

Läs den fullständiga analysen, publicerad 18-05-2022 kl. 09:42: https://docs.penser.se/a/2816/OncoZenge20220518.pdf
Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på https://epaccess.penser.se/