2022-05-25 10:30:00

Rapportkommentar
OssDsign släppte under gårdagen sin Q1-rapport. Försäljningen kom in på 7,1 mkr (6,0), vilket representerar en organisk tillväxt om 10% y/y. I kölvattnet av coronapandemin tyngdes försäljningen av en fortsatt låg nivå av elektiva kirurgiska ingrepp på den amerikanska marknaden. Sedan mars har dock aktiviteten ökat och vi förväntar oss att se en god försäljningsutveckling q/q under den resterande delen av 2022.

Operativa framsteg
Arbetet med att stärka det kliniska underlaget för bolagets produkter har under kvartalet fortsatt. "Real world-data" samlas nu in för Cranial inom ramen för patientregistret PROPEL, och TOP FUSION-studien som undersöker den kliniska nyttan av Catalyst har inkluderat sin sista patient.

Estimatförändringar - men upprepar motiverat värde
Efter rapporten justerar vi ned våra försäljningsestimat något, då coronaeffekterna har varit mer långdragna än vi tidigare väntat oss. Vi upprepar vårt motiverade värde om 15-16 kronor per aktie, där vi ser försäljningsutveckling som den i särklass viktigaste triggern för att stänga värdegapet.

Läs den fullständiga analysen, publicerad 25-05-2022 kl. 08:42: https://docs.penser.se/a/2854/OssD20220525.pdf
Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på https://epaccess.penser.se/