2024-06-27 10:15:00

Uppdatering från ESMO GI
Medivir presenterar idag nya data från den pågående öppna fas 1b/2a-kombinationsstudien med fostrox plus Lenvima på European Society for Medical Oncology (ESMO) Gastrointestinal (GI) konferensen i München. Den främsta nyheten i datapaketet för oss är förbättringen av den estimerade mediantiden till progression (TTP) som förbättras till 10,8 månader jämfört med 7,0 månader vid tidigare uppdatering. Utöver TTP ges en uppdatering från biopsier på patienter, där resultaten bekräftar mekanismen för fostrox, att behandlingen är tumörselektiv och inte verkar påverka normal leverfunktion. Därtill upprepas data om tumörrespons med en objektiv responsfrekvens (ORR) på 24%.

Stärker vår syn på fostrox
Det är ett ordentligt kliv framåt som presenteras för median TTP, där redan 7,0 månader var en bra siffra, medan 10,8 månader verkligen sticker ut jämfört med vad vi sett från andra studier i andra linjen för patienter med avancerad HCC. Siffran ska givetvis tolkas med viss försiktighet då den ännu är estimerad, det saknas kontrollgrupp och studien är begränsad i sin storlek (n=21). Med det i bakhuvudet anser vi att nya data tydligt stärker argumentet för att fostrox adderar till Lenvima som i de studier vi kikat på i andra linjen efter immunterapier legat på omkring 3-5 månader. För att återspegla vår stärkta konfidens i vår modell justerar vi upp sannolikheten för att fostrox når hela vägen till marknaden till 29% (22%).

Höjer värderingsintervallet
Det uppdaterade datapaketet från ESMO GI anser vi bör höja intresset från potentiella partners påtagligt och vi blir mer övertygade om att bolaget ska lyckas knyta en asiatisk partner till fostrox i år, vilket ligger bakom den uppjusterade prognosen för i år. Den höjda sannolikheten för fostrox slår positivt på vår värdering och det är anledning till att vi tar upp vårt motiverade värderingsintervall till 9,0-11,0 kr (7,0-9,0 kr) per aktie.

Läs den fullständiga analysen, publicerad 27-06-2024 kl. 09:54: https://researchdocs.carnegie.se/research/2024/06/27/mvir270624.pdf
Detta är en betald analys från Carnegie Investment Bank. Läs mer på https://www.carnegie.se/cr/penser-access/