Prenumeration
Bolagets kampanj över påsk lyckad
Omsättningen i Q1 uppgick till 24,5 mkr vs vårt estimat om 21,7 mkr. EBITDA -20,9 mkr vs vårt estimat om -16 mkr. Avvikelsen förklaras delvis med EO poster relaterade till förvärv om 1,7 mkr. ARR efter bolagets påskkampanj uppgick till 130,7 mkr vs vårt estimat för Q2 som uppgår till 143 mkr. ARR i slutet av kvartalet uppgick till 115,8 mkr vilket motsvarar en tillväxt om 142%, varav 69% är organisk.
Rör sig mot intäktsmålet
Baserat på en stark påskkampanj höjer vi våra intäktsestimat med i snitt 2,6% över prognosperioden. Då vi nu har en tydligare bild av kostnadsbasen i bolaget givet konsolideringen av Sumdog och Jaramba sänker vi våra EBITDA estimat med i snitt 3 mkr per år under prognosperioden. Alberts intäktsmål är 500 mkr för 2025 vilket indikerar en tillväxt på mer än 50% i snitt per år.
Fortsatt signifikant uppsida
Vi bibehåller vårt motiverade värde om 60-63 kr. Vi bedömer att rapporten och det starka resultatet i påskkampanjen visar att bolaget rör sig i god takt emot sina finansiella mål.
Läs den fullständiga analysen, publicerad 04-05-2022 kl. 08:47: https://docs.penser.se/a/2752/Albert20220504.pdf
Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på https://epaccess.penser.se/