2022-05-13 11:00:00

Tillväxtstrategin fungerar
Tourns omsättning i säsongsmässigt svaga Q1'22 blev 33 mkr och växte 63% y/y. Båda affärsområdena var starka och NAGATO växte 110% och Agency 37%. Agency har redan kampanjer bokade för 59 mkr 2022 vilket är lika mycket som 2021 vilket bådar gott. EBITDA var -2 mkr, i linje med att bolaget tidigare sagt att man investerar för tillväxt via sign-on-rekrytering som innebär en kostnad i början men stora intäkter framöver.

Långsiktiga mål publicerade
Rekryteringar via sign-on-bonusar och partnersskap tror vi är rätt strategi för att växa nu när man har optimerat organisationen för att skala upp snabbt och växa internationellt. Den starka kassan ger förutsättningar att fortsätta Tourns tillväxtsatsningar. Tourn publicerade långsiktiga mål där de bl.a. ska omsätta +500 mkr 2025 vilket vi ser som en trygghet i affärsmodellen och strategin.

Behåller motiverat värde
Vi gör mindre uppjusteringar av prognoserna samtidigt som vi är mer konservativa i vår multipelvärdering för att spegla det osäkra läget på aktiemarknaden. Vi behåller vårt motiverade värde på 64-70 kr i vår SOTP-värdering för prognosåret 2025 vilket ger en stor uppsida på ca 170%.

Läs den fullständiga analysen, publicerad 13-05-2022 kl. 08:53: https://docs.penser.se/a/2793/TOURN220513.pdf
Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på https://epaccess.penser.se/