2023-05-11 11:00:00

Första kliniska data för Remygen
Diamyd presenterade under gårdagen data från en fas I/II-studie (n=35) med Remygen i patienter med långvarig typ 1-diabetes. Det primära effektmåttet i studien, säkerhet och tolerabilitet, visade goda resultat. Däremot kunde ingen tydlig ihållande behandlingseffekt skönjas på det sekundära effektmåttet: förändring i C-peptid. Det här är givetvis inte positivt, men samtidigt var inte denna studie designad för att uppvisa en statistiskt säkerställd behandlingseffekt. Det fullständiga datapaketet kommer att fortsätta analyseras.

Remygen – väldigt liten del av vår värdering
Innan gårdagens besked värderade vi Remygen till endast 3kr/aktie och utfallet i studien har således en mycket liten effekt på vår värdering av Diamyd. Vi sänker nu sannolikheten att Remygen erhåller ett marknadsgodkännande från 10% till 5%. Vårt investeringscase i bolaget bygger i högsta grad på immunoterapin Diamyd som befinner sig i en registreringsgrundande fas III-studie.

Ingen påverkan på vårt motiverade värde
Aktien föll kraftigt under gårdagen, vilket vi anser vara helt oproportionerligt sett till hur vi värderar Remygen. Vi spekulerar i att det kan ha funnits en viss missförståelse i marknaden att resultaten gällde Diamyds ledande projekt. Vi upprepar vårt motiverade värde om 25–27 kronor per aktie.

Läs den fullständiga analysen, publicerad 11-05-2023 kl. 08:38: https://docs.penser.se/a/3723/DMYDB20230511.pdf
Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på https://epaccess.penser.se/