2022-10-27 11:00:00

Rapportkommentar Q3
Hansa släppte en Q3-rapport över våra förväntningar. Nettoomsättningen kom in på 67 mkr (kons: 27 mkr, EPB: 25 mkr). Produktförsäljningen stod för 23 mkr, men majoriteten av intäkterna under kvartalet var milstolpebetalningar relaterat till framsteg i bolagets samarbeten inom genterapi. Rörelsekostnaderna var i linje med våra estimat och EBIT kom in på -139 mkr (kons: -170 mkr, EPB: -173 mkr).

Resultat från AMR-studie väntas under Q4
Hansa meddelade under maj att de slutfört rekryteringen till fas II-studien med imlifidase inom AMR (antikroppsmedierad avstötning). Vi räknar med att topline-data kommer att kunna presenteras under det fjärde kvartalet i år. Vi ser en god sannolikhet för en positiv utläsning (75%) som kan motivera genomförandet av en registreringsgrundande fas III-studie inom AMR. Vi går i den här analysuppdateringen igenom lite kring AMR och fas II-studien med imlifidase.

Motiverat värde oförändrat
Vårt fundamentala motiverade värde för Hansa ligger kvar på 240–250 kronor per aktie efter Q3-rapporten. Fas II utläsningen inom AMR anser vi är den viktigaste triggern för aktiekursen i närtid.

Läs den fullständiga analysen, publicerad 27-10-2022 kl. 08:31: https://docs.penser.se/a/3130/Studiedata_stundar.pdf
Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på https://epaccess.penser.se/