2022-11-07 11:00:00

Bra kostnadskontroll
Det tredje kvartalet karaktäriserades av fortsatt återhållsamhet på kostnadssidan med rörelsekostnader om 16,6 mkr (14,0), vilket var klart lägre än i Q2’22. Bolagets finansiella position fortsätter att vara stabil och per den sista september uppgick likvida medel till 142,2 mkr. Vi bedömer att det ger bolaget finansiering genom nästa år (i linje med våra tidigare bedömningar).

Återtagit initiativet i studien
Förändringarna av inklusionskriterierna, för den pågående fas 1b/2a-studien för fostrox, som meddelades i Q2’22-rapporten har slagit väl ut. Rekryteringstempot är nu återställt och studien löper enligt plan, vilket innebär att fas 1b-delen av studien ska kunna slutföras kring årsskiftet 22/23. Dessutom ger ledningen positiva signaler om att det finns bra patientunderlag, vilket bådar gott inför fas 2a-delen, som bör kunna komma igång tidigt nästa år.

Väsentliga nyheter väntas i närtid
Rapporten för det tredje kvartalet levde upp till våra förväntningar. Kostnadssidan var lägre än vi räknat med och vi gör justeringar i estimaten, men behåller våra prognoser på projektnivå. Efter rapporten upprepar vi vårt motiverade värde om 15-16 kr. Vi ser en betydande trigger för aktien i annalkande fas 1b-data, som gör den intressant även på kort sikt.

Läs den fullständiga analysen, publicerad 07-11-2022 kl. 09:37: https://docs.penser.se/a/3260/Mvir_Q3_2022_update.pdf
Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på https://epaccess.penser.se/