Globalt läkemedelsbolag testar Zwipe Access
Zwipe har meddelat att ett ledande globalt läkemedelsföretag för närvarande testar Zwipe Access biometriska accesskort för att eventuellt integrera dem i sin verksamhet. Testen sker i samarbete med en av Zwipes parters. Detta följer på de senaste veckornas annonseringar om att ett amerikanskt ledande sociala medier-bolag samt ett globalt musik-streaming-bolag testar Zwipes kort.
Partnerskapen leder till tester som leder till ordrar
Då Zwipe har en relativt sett liten organisation har de begränsat utrymme att själva sälja sin lösning. Istället har de byggt ett nätverk av partnerskap som i sin tur säljer lösningen till sina kunder. Efter våren hade de etablerat ca 60 partnerskap med distributörer och systemintegratörer och dessa nätverk verkar nu börja bära frukt och leda till nya tester och piloter. Om de lyckas kommer dessa i sin tur resultera i order och försäljning. Annonseringen om nya tester och piloter visar därmed att modellen fungerar och är enligt oss positiv.
EBITDA-positivt i slutet av 2025
Kostnaderna, och med det cash burn, fortsätter minska. Cash burn per månad minskade med ca 30% under H1 jämfört med de senaste åren och vi bedömer att denna trend kommer att fortsätta. I takt med att intäkterna ökar samtidigt som kostnaderna fortsätter komma ner kommer bolaget fortsätta närma sig svarta siffror. Vi räknar med positivt EBITDA i slutet av 2025 och positivt helår för första gången 2026. Kostnaderna är fokus när Zwipe presenterar Q3-siffror 24 oktober.
Läs den fullständiga analysen, publicerad 07-10-2024 kl. 09:42: https://researchdocs.carnegie.se/research/2024/10/07/zwipe_241007.pdf
Detta är en betald analys från Carnegie Investment Bank. Läs mer på https://www.carnegie.se/cr/penser-access/