2023-06-30 11:00:00

Inkluderar den nya Hälsoplattformen med AI
MedHelp och Feelgood har samarbetat under flera år, och det nya avtalet underlättar en kontinuerlig utveckling av deras gemensamma erbjudande. Det nya avtalet inkluderar MedHelps nya uppgraderade Hälsoplattform med AI, uppdateringar inom områden som frånvarohantering och rehabiliteringsstöd. Den nya Hälsoplattformen är unik inom branschen och använder AI för att identifiera tidiga tecken på ohälsa, vilket möjliggör att förebyggande åtgärder kan vidtas så snart som möjligt.

Nära samarbete med en av Sveriges ledande leverantörer
Feelgood är en av de ledande leverantörerna av företagshälsa i Sverige och har blivit en av MedHelp Cares viktigaste samarbetspartners. Genom samarbetet erbjuds kunderna en digital tjänst som hjälper företagen att minska sjukfrånvaron och främja hälsan bland deras medarbetare. Av de cirka 50 nya kunder som MedHelp har tillkommit under våren, var omkring 20 av dem resultatet av samarbetet med Feelgood. Dessutom har fler kunder tecknat avtal för att starta senare under året.

Samarbeten bidrar med en extra tillväxtkälla
Det är positivt att MedHelp har tecknat fördjupade avtal med både Avonova och Feelgood, vilka är bolagets två enskilt viktigaste samarbetspartners. Samarbeten underlättar fortsatt tillväxt för MedHelp genom att fortsätta sälja till nya kunder eller genom att integrera fler av Avonova och Feelgoods befintliga kunder i MedHelps Hälsoplattform. Framöver förväntar vi oss att MedHelp på ett kostnadseffektivt sätt kommer att kunna expandera geografiskt tillsammans med sina samarbetspartners.

Läs den fullständiga uppdateringen, publicerad 30-06-2023 kl. 10:20: https://docs.penser.se/research/2533-A/medhelp_20230630.pdf
Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på https://future.penser.se/