Fredag 27 December | 01:07:25 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2026-02-20 08:00 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-14 08:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-22 08:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-20 N/A Årsstämma
2025-05-15 08:00 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-21 08:00 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-15 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-20 - X-dag ordinarie utdelning PIERCE 0.00 SEK
2024-05-17 - Årsstämma
2024-05-14 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-20 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-17 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-25 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-17 - X-dag ordinarie utdelning PIERCE 0.00 SEK
2023-05-16 - Årsstämma
2023-05-12 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-17 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-11 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-24 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-07 - X-dag ordinarie utdelning PIERCE 0.00 SEK
2022-06-03 - Årsstämma
2022-06-03 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-05-10 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-16 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-11 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-07-27 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-26 - Kvartalsrapport 2021-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaSmall Cap Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriSällanköpsvaror
Pierce Group är verksamt inom e-handel. Bolaget är en onlineåterförsäljare av motorcykelutrustning via flertalet onlinebutiker. Produkterbjudandet inkluderar tillhörande reservdelar, tillbehör samt streetwear. Bolaget är primärt verksamma på den europeiska marknaden. Kunderna består främst av privata aktörer. Pierce Group grundades 2008 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2024-05-13 17:25:00

Styrelsen för Pierce Group AB (publ) har beslutat att uppdatera bolagets finansiella mål på medellång till lång sikt avseende nettoomsättningstillväxt och justerad rörelsemarginal (EBIT) för att spegla de rådande omvärldsbetingelserna på den marknad där Pierce verkar. Kapitalstrukturmålet och utdelningspolicyn kvarstår oförändrade. De tidigare målen antogs i samband med Pierces börsnotering i mars 2021.

De uppdaterade målen lyder enligt nedan (det tidigare målet, om tillämpligt, anges inom parentes):

Nettoomsättningstillväxt: Att på medellång till lång sikt (3-5 år) organiskt växa fortare än den europeiska onlinemarknaden för utrustning, tillbehör och reservdelar för motorcyklar.

(Det tidigare målet löd: På medellång till lång sikt (3-5 år) öka nettoomsättningen med 15-20 procent årligen i genomsnitt.)

Justerad rörelsemarginal (EBIT): På medellång till lång sikt (3-5 år) uppnå en justerad rörelsemarginal (EBIT) på 5-8%.

(Det tidigare målet löd: På medellång till lång sikt (3-5 år) nå en justerad rörelsemarginal (EBIT) på cirka 8 procent.)

Kapitalstruktur: Nettoskuld/ EBITDA* som inte överstiger 2,0x, med förbehåll för tillfällig flexibilitet för strategiska initiativ.

Utdelningspolicy: Under de närmaste åren planeras fria kassaflöden** användas till fortsatt utveckling*** av Bolaget och därmed inte delas ut till aktieägarna.

* Nettoskuld i relation till rullande tolv månader justerad EBITDA, exklusive effekter från IFRS 16.
** Fritt kassaflöde avser kassaflöde från den löpande verksamheten samt investeringsverksamheten.
*** Med utveckling av bolaget avses till exempel investeringar/satsningar inom IT-hårdvara, IT utveckling, expansion av distributionslager, marknadsföring, kundanskaffning samt rörelse- och inkråmsförvärv.