Bifogade filer
Prenumeration
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | Small Cap Stockholm |
Sektor | Finans |
Industri | Övriga finansiella tjänster |
Felaktig angivelse för när det utökade avtalet träder i kraft. Korrekt datum är 1 april 2024 istället för 1 februari 2024 som tidigare angavs.
Qliro AB (“Qliro” eller “Bolaget”) har idag tecknat ett utökat samarbetsavtal med e-handelskoncernen Nelly Group AB (“Nelly”) som innebär att Qliro, i tillägg till nuvarande avtal där bolaget förser Nelly med betaltjänster inom Pay Later i hela Norden, framgent även kommer att processa Nellys volymer inom Pay Now. Dessa volymer förväntas uppgå till cirka 500 MSEK per år. Det nya avtalet har möjliggjorts genom lansering av betaltjänsten Unified Payments och gör Qliro till exklusiv betalleverantör för Nelly Group i Norden. Avtalet innebär en betydande milstolpe och går i linje med bolagets strategi att växa inom affärsområdet Payment Solutions. Därtill befäster Qliro sin position som en ledande leverantör av betallösningar för e-handlare.
Efter ett flerårigt partnerskap har Qliro och Nelly idag beslutat att utöka sitt samarbete. Sedan tidigare tillhandahåller Qliro betaltjänster inom Pay Later för Nelly i hela Norden. Det nya avtalet träder som kraft den 1 april 2024 innebär att Nelly kommer lansera Qliros Checkout 2.0 på samtliga nordiska marknader och använda bolagets nya betaltjänst Unified Payments för att även processa volymer inom Pay Now.
“Vi är mycket glada över att se att vårt strategiska initiativ med lanseringen av tjänsten Unified Payments på kort tid generar affärer av betydande kommersiellt värde. Samarbetet mellan Qliro och Nelly präglas av gemensam tillväxt, teknisk innovation och en gemensam strävan efter att erbjuda en enastående kundupplevelse. Vi är naturligtvis glada och stolta över det ökade förtroendet och ser fram emot att fortsätta stödja Nelly i deras tillväxtresa.”, säger Christoffer Rutgersson, vd, Qliro
”Vi är övertygade om att en smidig checkout-lösning är viktig för våra kunder. Vi ser fram emot att fortsätta vårt samarbete med Qliro där vi tillsammans fokuserar på att kontinuerligt öka både kundnöjdhet och lojalitet, och därmed konvertering. Vi fortsätter driva Nellys omställningsresa och vi är glada att även framåt ha med oss Qliro som en viktig partner i den transformationen.” säger Helena Karlinder-Östlundh, vd, Nelly Group AB
Qliro grundades 2014 under parollen ”av e-handlare, för e-handlare” av e-handelskoncernen CDON Group för att skapa marknadens bästa betallösning för bland annat Nelly, som vid tillfället var ett av dotterbolagen i koncernen. Sedan uppdelningen av koncernen har Nelly fortsatt att svara för en stor andel av Qliros totala försäljningsvolym. Även om andelen har minskat i takt med att bolaget ingått avtal med nya handlare, står Nelly emellertid fortfarande för en väsentlig del av bolagets försäljningsvolymer och intäkter.
Om Nelly Group
Nelly Group driver nelly.com som är ett av Nordens starkaste modevarumärken för unga kvinnor samt nlyman.com. Kärnan är det egna varumärket i kombination med digital försäljning direkt till vår målgrupp. Nelly har skapat ett starkt engagemang genom hög modegrad och digital marknadsföring. Bolaget har 1 miljoner kunder och omsätter 1,1 miljarder kronor per år. Koncernen hette tidigare Qliro Group. Nelly Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm i small cap-segmentet med kortnamnet ”NELLY”.