Söndag 27 April | 06:48:15 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2025-10-23 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-07-17 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-06-02 N/A X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2025-05-28 N/A Årsstämma
2025-04-30 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-11 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-15 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-10-16 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-07-17 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-20 - X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2024-05-17 - Årsstämma
2024-04-26 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-08 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-25 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-07-19 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-19 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-19 - X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2023-05-17 - Årsstämma
2023-05-03 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-08 - Bokslutskommuniké 2022
2022-12-31 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-10-25 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-07-19 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-19 - X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2022-05-17 - Årsstämma
2022-05-03 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-08 - Bokslutskommuniké 2021
2021-10-26 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-07-20 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-20 - X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2021-05-19 - Årsstämma
2021-05-11 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-16 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-23 - Extra Bolagsstämma 2020
2020-10-21 - Kvartalsrapport 2020-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaSmall Cap Stockholm
SektorFinans
IndustriÖvriga finansiella tjänster
Qliro är ett fintechbolag specialiserat inom digitala betallösningar för e-handlare. Erbjudandet omfattar bland annat en komplett checkout-lösning till e-handlare. Bolaget bedriver primärt verksamhet i Norden där kunderna består av små och stora företagskunder. Qliro grundades år 2014 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2023-03-20 07:30:00

Qliro har tecknat avtal med Timarco, Sängfabriken och Happy Day, samtliga inom segmentet större handlare (”Enterprise”), där Qliro blir ny betalpartner. De nya avtalen ligger i linje med bolagets strategi att växa inom betallösningar.

Qliro lanserade under 2022 en ny strategi med ett stärkt fokus på att bli första valet som betalpartner till e-handlare. Inom ramen för detta har bolaget förbättrat användarupplevelsen genom vidareutveckling av Qliro checkout, app, webb och Qliros orderhanteringssystem för e-handlare. Därutöver har säljteamet tredubblats och nya mobila betalmetoder har lanserats, inklusive Vipps, MobilePay och Swish utöver Trustly och kort för direktbetalningar.

”Under 2022 har vi tagit viktiga steg för att stärka vår kommersiella förmåga och rusta bolaget för lönsamhet. Vi har en tydlig kommersiell strategi för 2023 som utgörs av ett fortsatt fokus på betallösningar för e-handlare inom segmenten SME och Enterprise och det är därför glädjande att vi redan i år knutit till oss tre nya handlare inom Enterprise-segmentet. Denna typ av kommersiella framsteg kommer att vara centrala i vår resa mot att stärka positionen som betalpartner till e-handlare i Europa”, säger Christoffer Rutgersson, VD för Qliro.

”Vi befinner oss i en expansiv fas där vi etablerar oss på nya europeiska marknader. Med Qliro får vi en responsiv partner med djup expertis inom betalningar som hjälper oss med löpande konverteringshöjande åtgärder vilket kommer att stödja oss i denna fas. Vi ser fram emot att få samarbeta med en partner som jobbar med oss och för oss och är glada över att kunna erbjuda Qliro till våra kunder”, säger Giorgio Timarco, VD för Timarco.

De nya handlarna väntas vara onboardade på Qliros plattform under det första halvåret 2023. Per den 28 februari 2023 har Qliro 61 anslutna e-handlare jämfört med 58 vid slutet av 2022.