13:26:31 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2024-10-25 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-17 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-20 X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2024-05-17 Årsstämma 2024
2024-04-26 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-09 Extra Bolagsstämma 2024
2024-02-08 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-25 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-07-19 Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-19 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-19 X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2023-05-17 Årsstämma 2023
2023-05-03 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-08 Bokslutskommuniké 2022
2022-12-31 Extra Bolagsstämma 2022
2022-10-25 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-07-19 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-19 X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2022-05-17 Årsstämma 2022
2022-05-03 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-08 Bokslutskommuniké 2021
2021-10-26 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-07-20 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-20 X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2021-05-19 Årsstämma 2021
2021-05-11 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-16 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-23 Extra Bolagsstämma 2020
2020-10-21 Kvartalsrapport 2020-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaSmall Cap Stockholm
SektorFinans
IndustriÖvriga finansiella tjänster
Qliro är verksamt inom finansbranschen. Bolaget grundades under 2014 och är ett fintech bolag specialiserat på digitala betallösningar för e-handlare i Norden. Utöver betallösningar erbjuds digitala finansiella tjänster till privatpersoner i Sverige. Bolaget bedriver verksamhet i Norden där kunderna består av både privatpersoner samt större företagskunder.
2024-05-23 08:00:00

Qliro offentliggör idag att bolaget har tecknat avtal med över 100 nya e-handlare hittills under 2024, främst inom SME-segmentet. Detta markerar en viktig milstolpe i Qliros strategi att expandera inom SME och nya branscher, vilket stärker bolagets position som en ledande betalpartner i Norden.

"Qliros vision är att skapa en upplevelse i världsklass för e-handlare och deras kunder. Vår uppdaterade strategi fokuserar på att öka konverteringen, driva merförsäljning och förbättra kundupplevelsen. Att vi nu har tecknat fler än 100 nya avtal hittills i år är en tydlig bekräftelse på att vi är på rätt väg mot vårt mål att bygga en europeisk ledande aktör inom betallösningar med global räckvidd. Vi ser mycket fram emot att välkomna alla nya handlare till Qliro", säger Christoffer Rutgersson, vd, Qliro.

Den passerade milstolpen om fler än 100 nya avtal är ett resultat av bolagets uppdaterade strategi med ökat fokus på Payment Solutions, förbättrade produkterbjudande och ökad acceleration inom SME. De nya handlarna representerar ett brett spektrum av branscher och sektorer, vilket bidrar till en mer diversifierad portfölj av e-handlare.

Utöver de nya SME-handlarna har Qliro under 2024 även tecknat avtal med flera nya enterprise-handlare. I januari offentliggjordes ett nytt avtal med Skruvat Reservdelar och Bythjul Norden, som är Qliros största avtal hittills med en årlig försäljningsvolym som överstiger 1 miljard SEK. Ramavtal har även tecknats med den internationella e-handelsaktören Make Webo samt iPiccolo, med webbutiker som The Shirt Factory och inkClub.

Den förväntade ökade försäljningsvolymen från de nya handlare som Qliro tecknat avtal med under 2024, men som ännu inte har onboardats, beräknas uppgå till cirka 15 procent. Detta har tidigare kommunicerats i bolagets delårsrapport för första kvartalet 2024.

Sedan lanseringen av den uppdaterade strategi under 2022 har Qliro förbättrat sitt produkterbjudande genom lansering av betaltjänsten Unified Payments som samlar alla relevanta betalmetoder betalmetoder och underlättar e-handlares administration.

Qliro har även ingått en rad partnerskap som möjliggjort ett stort antal nya integrationer som bidrar till e-handlarnas framgång. Exempel på dessa är leveransplattformen Ingrid, e-handelsplattformen Norce, e-handelsacceleratorn Avensia Excite, integrationsplattformen Junipeer med kopplingar till bland annat Fortnox och Specter samt butikskassasystemet Sitoo.

Utöver detta har Qliro även tredubblat sin säljkapacitet och etablerat ett nytt Merchant Success-team, vilket har förbättrat supporten till handlare och ökat hastigheten i onboarding-processen av nya kunder.