Söndag 22 December | 14:54:06 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-10-23 N/A Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-07-17 N/A Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-30 N/A Årsstämma
2025-04-30 N/A Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-11 N/A Bokslutskommuniké 2024
2024-11-15 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-10-16 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-07-17 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-20 - X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2024-05-17 - Årsstämma
2024-04-26 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-08 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-25 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-07-19 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-19 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-19 - X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2023-05-17 - Årsstämma
2023-05-03 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-08 - Bokslutskommuniké 2022
2022-12-31 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-10-25 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-07-19 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-19 - X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2022-05-17 - Årsstämma
2022-05-03 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-08 - Bokslutskommuniké 2021
2021-10-26 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-07-20 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-20 - X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2021-05-19 - Årsstämma
2021-05-11 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-16 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-23 - Extra Bolagsstämma 2020
2020-10-21 - Kvartalsrapport 2020-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaSmall Cap Stockholm
SektorFinans
IndustriÖvriga finansiella tjänster
Qliro är ett fintechbolag specialiserat inom digitala betallösningar för e-handlare. Erbjudandet omfattar bland annat en komplett checkout-lösning till e-handlare. Bolaget bedriver primärt verksamhet i Norden där kunderna består av små och stora företagskunder. Qliro grundades år 2014 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2024-12-05 08:00:00

Qliro lanserar idag en ny konsumentapp i Norge med samma användarvänliga upplevelse som i Sverige. Appen ger konsumenter en tydlig översikt över genomförda köp, möjlighet att betala fakturor samt tillgång till smidiga påminnelsefunktioner. Lanseringen är ett betydande steg i Qliros långsiktiga strategi att stärka sitt erbjudande och sin position på den norska marknaden.

Lanseringen i Norge har hittills överträffat våra förväntningar, med flera nya avtal på plats redan efter bara några månader. Med vår nya app, som tillför mervärde för både slutkonsumenter och handlare genom Qliro Loyalty Driver samt vår nylanserade Qliro Checkout 0.0, är vi väl positionerade att accelerera tillväxten i Norge”, säger Christoffer Rutgersson, vd, Qliro. 
 
Qliro tar nu nästa steg i sin satsning på att förbättra köpupplevelsen och lanserar en ny konsumentapp i Norge. Appen bygger på framgångarna i Sverige, där den nya versionen har ökat både kundnöjdheten och användandet. Sedan september 2024 har appen laddats ner fler än 100 000 gånger i Sverige. 
 
De nya funktionerna är framtagna för att förbättra användarupplevelsen och göra köpresan ännu smidigare. Norska användare får nu möjlighet att betala sina fakturor direkt i appen. 
 
Översikten av genomförda köp har förbättrats, vilket ger konsumenter en bättre överblick och minimerar risken för missade betalningar. Vid returhantering kan fakturor frysas, vilket säkerställer att inga betalningar förfaller medan returen behandlas. 

Den nya appen har även en inbyggd chattfunktion som gör det enkelt att snabbt få kontakt med kundsupport. Dessutom erbjuder appen integrerade funktioner som Qliro Loyalty Driver, vilka stärker relationen mellan handlare och konsument efter genomfört köp. 
 
"Vi har tagit till oss av feedback från både konsumenter och handlare och kombinerat den med värdefulla insikter från Qliros egna data. Resultatet är en app som inte bara förenklar betalupplevelsen utan också stärker kundlojaliteten genom vår nya lojalitetsfunktion Qliro Loyalty Driver", säger Evelin Kaup, Chief Product Officer, Qliro. 

Läs mer om mobilappen här: https://www.qliro.com/nb-no/bedrift/qliro-app