03:58:53 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2024-10-25 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-17 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-20 Ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2024-05-17 Årsstämma 2024
2024-04-26 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-09 Extra Bolagsstämma 2024
2024-02-08 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-25 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-07-19 Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-19 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-19 Ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2023-05-17 Årsstämma 2023
2023-05-03 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-08 Bokslutskommuniké 2022
2022-12-31 Extra Bolagsstämma 2022
2022-10-25 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-07-19 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-19 Ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2022-05-17 Årsstämma 2022
2022-05-03 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-08 Bokslutskommuniké 2021
2021-10-26 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-07-20 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-20 Ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2021-05-19 Årsstämma 2021
2021-05-11 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-16 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-23 Extra Bolagsstämma 2020
2020-10-21 Kvartalsrapport 2020-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaSmall Cap Stockholm
SektorFinans
IndustriÖvriga finansiella tjänster
Qliro är verksamt inom finansbranschen. Bolaget grundades under 2014 och är ett fintech bolag specialiserat på digitala betallösningar för e-handlare i Norden. Utöver betallösningar erbjuds digitala finansiella tjänster till privatpersoner i Sverige. Bolaget bedriver verksamhet i Norden där kunderna består av både privatpersoner samt större företagskunder.
2022-04-25 10:00:00

Idag, den 25 april, lanserar Qliro sin nya strategi ”Safe and Simple Payments”. Det innebär ett tydligare fokus mot att leverera en större bredd av stabila och trygga betallösningar till e-handlare i Norden. Med den nya strategin ser Qliro en möjlighet att växa som en av få aktörer i Norden med kärnverksamhet inom betalningar. I samband med den nya strategin uppdateras även bolagets visuella identitet för att förstärka Qliros fokus mot säkra och enkla betalningar inom e-handeln.

I december 2021 slog Qliros styrelse fast en reviderad strategi för verksamheten. Den nya strategin innebär ett utökat fokus mot Qliros kärnverksamhet – säkra och enkla betalningar inom e-handeln. Detta kombinerat med att leverera den bästa serviceupplevelsen till handlare och deras kunder ska göra att Qliro fortsätter att utmana och vinna mark i Norden.

Som en del i den reviderade strategin och den nya varumärkesidentiteten möjliggör Qliro nu för fler betalalternativ i sin checkout och introducerar betalmetoder som Vipps, MobilePay och Swish.

”I en osäker omvärld med turbulenta marknader ser Qliro en växande efterfrågan på en stark aktör som gör betalningar enklare, tryggare och säkrare. Som en intermediär mellan handlare och konsument ser vi till att betalningar kan ske på ett smidigt sätt och minimera onödiga risker för båda parter. Detta är en viktig del i vår nya strategi som syftar till att maximera handlarnas värde från betalsteget i deras kunders köp”,säger Jonas Arlebäck”, tillförordnad VD på Qliro.

”Det känns oerhört kul att äntligen få lansera Qliros nya strategi och visuella identitet. Under det senaste året har vi arbetat hårt för att effektivisera vår plattform och skapa en fullt strömlinjeformad kundupplevelse. Den feedback vi fått hittills är mycket positiv, vilket visar att det nya Qliro har landat rätt hos både handlare och deras kunder”, säger Fredrik Malmqvist, Chief Product and Marketing Officer på Qliro.

Kundupplevelsen är en viktig aspekt i den nya strategin. Genom att hjälpa handlare att skapa återkommande och nöjda kunder kan Qliro minska kostnader för att förvärva kunder. För kunden är Qliro garant för att betalningen blir enkel och säker oavsett om betalningen sker innan eller efter leverans.

Qliro har i samarbete med Ungdomsbarometern och NoA utvecklat varumärkesupplevelsen där Bold tagit fram en ny visuell identitet för att fullt ut reflektera den nya strategin. Den nya identiteten har ett ökat fokus på tydlighet för att erbjuda en mer användarvänlig och trygg kundupplevelse. Med den tydliggörs Qliros position och erbjudande på marknaden.

“I en kategori som kraftigt har ökat sina varumärkesinvesteringar var det nödvändigt att på ett effektivt sätt etablera en position utifrån vad som utmärker Qliro och de drivkrafter som visade sig vara viktigast för människor i valet av betallösning, nämligen att erbjuda en schysst, trygg och enkel upplevelse. Med detta som utgångspunkt har vi tillsammans med Qliro tagit fram en visuell identitet som genom att fokusera på tydlighet och ärlighet belyser det värde som Qliro tillför både konsument och handlare”, säger Carl-Fredrik af Sandeberg, VD, Bold.