Lördag 17 Maj | 05:04:21 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2025-10-23 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-07-17 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-06-02 N/A X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2025-05-28 N/A Årsstämma
2025-04-30 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-11 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-15 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-10-16 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-07-17 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-20 - X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2024-05-17 - Årsstämma
2024-04-26 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-08 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-25 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-07-19 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-19 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-19 - X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2023-05-17 - Årsstämma
2023-05-03 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-08 - Bokslutskommuniké 2022
2022-12-31 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-10-25 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-07-19 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-19 - X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2022-05-17 - Årsstämma
2022-05-03 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-08 - Bokslutskommuniké 2021
2021-10-26 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-07-20 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-20 - X-dag ordinarie utdelning QLIRO 0.00 SEK
2021-05-19 - Årsstämma
2021-05-11 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-16 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-23 - Extra Bolagsstämma 2020
2020-10-21 - Kvartalsrapport 2020-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaSmall Cap Stockholm
SektorFinans
IndustriÖvriga finansiella tjänster
Qliro är ett fintechbolag specialiserat inom digitala betallösningar för e-handlare. Erbjudandet omfattar bland annat en komplett checkout-lösning till e-handlare. Bolaget bedriver primärt verksamhet i Norden där kunderna består av små och stora företagskunder. Qliro grundades år 2014 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2025-05-15 10:00:00

Qliro AB (publ) lanserar idag Qliro Checkout Generation 3, en vidareutveckling av bolagets composable checkout. Med lanseringen tar Qliro nästa steg i sin transformation från betalningsleverantör till strategisk tillväxtpartner. Under det nya konceptet Revenue Financial Engine är varje komponent i checkouten designad för att bidra till ökad konvertering, högre kundlojalitet och förbättrad lönsamhet. Målet är att göra checkouten till en motor för tillväxt hos moderna e-handlare.

”Med Qliro Checkout Generation 3 erbjuder vi mer än bara en betalningslösning. Vi tar en aktiv roll som strategisk tillväxtpartner för modern handel och bygger momentum genom hela kundresan, från första interaktion till återkommande köp. Det här är ett viktigt steg i vår resa mot att bli en nyckelspelare i handlarnas ekosystem, där vi bidrar till ökad försäljning, lönsamhet och starkare kundlojalitet,” säger Christoffer Rutgersson, vd, Qliro.

Bevisad effekt och affärsvärde
När Qliro lanserade sin composable checkout Qliro Checkout 0.0 (Generation 2) under 2024 erbjöds handlare en konverteringsgaranti om 1 miljon kronor om lösningen inte presterade bättre än handlarens befintliga checkout. Sedan dess har över 200 handlare valt att uppgradera till Qliro. Genomförda A/B-tester visar på konsekvent bättre resultat än handlarnas tidigare lösningar.

Qliro Checkout Generation 3
Den nya checkoutlösningen bygger vidare på dessa framgångar och produktstratgin Composable Payments, en modulär och flexibel arkitektur för betallösningar, där olika komponenter i betalflödet kan kombineras, bytas ut eller byggas på efter behov. Lösningen är designad för att optimera varje steg i köpresan.

Ökad konverting
Interna tester har indikerar förbättrad konvertering på 2–10% jämfört med handlares tidigare checkoutlösningar. Genom högre konverteringsgrad, ökat kundlivstidsvärde och lägre kundanskaffningskostnader kan Qliro bidra till att stärka handlarens affär.

Höjdpunkter i Qliro Checkout Generation 3:

  • Nya konverteringsoptimeringar – ökar konverteringen ytterligare jämfört med Qliro Checkout 0.0
  • En checkout-upplevelse för både B2C och B2B – fullt integrerad med Two, en ledande aktör inom B2B-betalningar.
  • CRM-integration och lojalitetsoptimering – ny integration med Voyado, en välkänd CRM-plattform i Norden.
  • Returoptimering – datadriven styrning av betalmetoder för kunder med hög returfrekvens.
  • Omnikanal – samma smidiga betalupplevelse i både online och in-store.
  • Modulär och flexibel – fullt kompatibel med Qliros breda nätverk av ledande partners som Ingrid, nShift, SiftLab och betalmetoder som Apple Pay, Swish, Vipps, Mobile Pay m. fl.
  • Framtidssäkrad teknologi – ytterligare förbättrad prestanda med moderniserad infrastruktur och databasarkitektur, med > 99,99 % upptid i Qliros tester.
  • Stöd för global försäljning: Unified Payments - enkelt att skala med Unified Payments som inkluderar bland annat smart valutakonvertering och flexibla utbetalningar.

“Generation 3 är ett resultat av nära samarbete med våra handlare, där vi har kombinerat beteendedata, affärsinsikter och teknik för att lyfta hela köpupplevelsen. Vi har testat varje förbättring i A/B-tester och ser nu resultat som visar upp till 10 procent bättre konvertering jämfört med handlares tidigare checkoutlösningar ”, avslutar Evelin Kaup, CPO, Qliro.