Bifogade filer
Prenumeration
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | Small Cap Stockholm |
Sektor | Finans |
Industri | Övriga finansiella tjänster |
Qliro AB (publ) (“Qliro”) meddelar idag att bolaget når en ny milstolpe med 200 tecknade avtal med små- och medelstora handlare (SME) hittills under 2025. Resultatet innebär en dubbelt så hög tillväxttakt jämfört med samma period förra året och är en följd av Qliros strategiska satsning på att stärka sin position som ledande betal- och tillväxtpartner för små och medelstora handlare i Norden.
“Vi är otroligt stolta över att 200 SME-handlare hittills i år har valt att byta till Qliros betallösning. Detta motsvarar en dubbelt så hög tillväxttakt jämfört med samma period förra året och indikerar att vår satsning på tillväxt inom SME-segmentet ger resultat. Vi ser fram emot att fortsätta hjälpa fler nordiska handlare att växa genom smarta, datadrivna betallösningar,” säger Christoffer Rutgersson, vd, Qliro.
Qliro lanserade nyligen nästa generations checkoutlösning och presenterade ett strategiskt skifte för att bli en heltäckande tillväxtpartner för moderna e-handlare genom lanseringen av Qliro Checkout Generation 3. Generation 3 bygger vidare på Qliro Checkout 0.0 och produktstrategin Composable Payments, en modulär och flexibel arkitektur för betallösningar, där olika komponenter i betalflödet kan kombineras, anpassas eller byggas på efter behov, vilket skapar en skalbar lösning som passar både SME- och enterprise-handlare. Interna tester indikerar förbättrad konvertering på upp till 10% jämfört med handlares tidigare checkoutlösningar. Resultaten är baserade på ett urval av SME-handlare och tester genomförda under första kvartalet 2025.
Under första kvartalet 2025 bidrog försäljning inom SME-segmentet till 8% av rörelseintäkterna, en ökning från 1% jämfört med första kvartalet 2024.
“Att 200 nya små- och medelstora handlare valt att teckna avtal med Qliro i år indikerar att vi utvecklar en produkt som efterfrågas. Vår composable checkout är skapad för att passa sömlöst in i varje modern e-handlares tech stack och göra det enkelt att växa. Vi jobbar ständigt med att förfina helhetsupplevelsen och utveckla produkter som stärker konvertering, lojalitet och lönsamhet. Målet är att vara den naturliga tillväxtpartnern för varje modern handlare, och den här milstolpen visar att vi är på rätt väg,” avslutar Evelin Kaup, CPO, Qliro.