Tisdag 26 November | 05:44:46 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-24 08:00 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-08 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 - Årsstämma
2024-05-22 - X-dag ordinarie utdelning REFINE 0.00 SEK
2024-05-10 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-24 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-11-17 - Split REFINE 200:1
2023-11-08 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-08-25 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-19 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-15 - X-dag ordinarie utdelning REFINE 0.00 SEK
2023-05-12 - Årsstämma
2023-02-17 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-18 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-26 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-08-09 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-05-16 - X-dag ordinarie utdelning REFINE 0.00 SEK
2022-05-13 - Årsstämma
2022-05-06 - Kvartalsrapport 2022-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDetaljhandel
Refine Group är verksamt inom e-handel. Koncernens verksamhet är indelad i två affärsområden: Products och Digital Services. Products består av produktbolag som säljer produkter inom livsstilssegmentet till konsumenter, huvudsakligen via digitala försäljningskanaler. Digital Services består av tjänstebolag som hjälper företagskunder med e-handel och digital försäljning. Störst marknad återfinns inom Norden. Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm.
2024-10-04 16:35:00

Refine Group AB:s (“Bolaget” eller “Koncernen”) dotterbolag Awelin AB (“Awelin”) som erbjuder olika tjänster för att driva lönsam digital försäljning, lanserar sin egen Google Comparison Shopping Service (CSS). Endast ett fåtal nordiska aktörer inom digital marknadsföring erbjuder denna möjlighet till sina kunder och annonsörer. Awelin kan genom samarbetet erbjuda sina kunder en mer kostnadseffektiv Google Shopping-lösning, vilket stärker Awelins erbjudande mot e-handlare. Även de bolag som ingår i Koncernen kan nyttja fördelarna av erbjudandet.

CSS-tjänsten utvecklades efter EU-kommissionens beslut från 2017 som medförde att Google ska behandla alla prisjämförelsetjänster lika. Samarbetet innebär att Awelins kunder kan få upp till 20% lägre klickpriser (CPC) och 3% extra i gratis Google Shopping-trafik. Kunder får också tillgång till exklusiva Google-resurser och mer omfattande support.

Tjänsten har testats på ett antal kunder under september med goda resultat och Awelin planerar nu att erbjuda tjänsten brett till fler kunder.