Torsdag 24 April | 15:08:20 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2025-11-07 08:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-22 08:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-22 N/A Årsstämma
2025-05-09 N/A X-dag ordinarie utdelning REFINE 0.00 SEK
2025-05-09 08:00 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-24 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-08 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 - Årsstämma
2024-05-22 - X-dag ordinarie utdelning REFINE 0.00 SEK
2024-05-10 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-24 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-11-17 - Split REFINE 200:1
2023-11-08 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-08-25 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-19 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-15 - X-dag ordinarie utdelning REFINE 0.00 SEK
2023-05-12 - Årsstämma
2023-02-17 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-18 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-26 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-08-09 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-05-16 - X-dag ordinarie utdelning REFINE 0.00 SEK
2022-05-13 - Årsstämma
2022-05-06 - Kvartalsrapport 2022-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDetaljhandel
Refine Group är verksamt inom e-handel. Koncernens verksamhet är indelad i två affärsområden: Products och Digital Services. Products består av produktbolag som säljer produkter inom livsstilssegmentet till konsumenter, huvudsakligen via digitala försäljningskanaler. Digital Services består av tjänstebolag som hjälper företagskunder med e-handel och digital försäljning. Störst marknad återfinns inom Norden. Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm.
2025-02-20 12:04:00

Refine Group AB:s ("Refine" eller "Refine Group") dotterbolag Folkhemmet har, i samarbete med Refines digitala tjänstebolag Lybe och Awelin, utvecklat en ny framtidssäkrad e-handel. Denna satsning syftar till att stärka Folkhemmets digitala försäljning och effektivisera verksamheten för att säkerställa konkurrenskraft i takt med att e-handeln fortsätter att ta allt större marknadsandelar.

Folkhemmet är en återförsäljare av kvalitetsmöbler som har funnits i över 20 år, med ett starkt fokus på sina egna varumärken och en ambition att fortsätta växa sin digitala marknadsandel via e-handeln. Förutom att öka den digitala försäljningen ska e-handeln även fungera väl tillsammans med de fysiska butikerna samt erbjuda kunder möjligheten att skräddarsy sina egna möbler. Därför har kraven på den nya e-handelslösningen varit höga redan från start.

"Vi är glada över att ha lanserat vår nya e-handel, som ger oss möjligheten att erbjuda Folkhemmets kunder en modern och inspirerande shoppingupplevelse online. Tack vare samarbetet med Lybe och Awelin har vi skapat en flexibel och framtidssäker lösning, vilket vi förväntar oss kommer att stärka vår digitala närvaro och tillväxt," säger Peter Brühl, VD för Folkhemmet.

Initiativet är en del av Refines strategi att, genom affärsområdet Digital Services, accelerera produktbolagens digitala försäljning. Med expertis inom tekniska e-handelslösningar, design och marknadsföring hjälper Lybe och Awelin företag att växa och dra full nytta av den digitala omställningen. Förutom att använda välbeprövad teknologi erbjuder Lybe även skräddarsydda tekniska lösningar vid behov.

"I nära samarbete med Folkhemmet och Awelin har vi utvecklat en modern plattform som kombinerar elegant design, smidig navigering och en effektiv checkout-process. Målet är att effektivisera verksamheten och maximera bolagets digitala investeringar. Dessutom har vi implementerat nya analysverktyg som förbättrar Folkhemmets business intelligence. Den nya webbplatsen är byggd för att kunna skalas upp i takt med bolagets tillväxt," säger Håkan Jonsson Bodvar, VD för Lybe.