Tisdag 26 November | 05:38:14 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-05-14 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-19 08:30 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-21 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-07 - X-dag ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2024-05-15 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-08 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-25 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-07-13 - Split SLG B 1000:1
2023-06-14 - Årsstämma
2023-06-01 - X-dag ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2023-05-10 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-11 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-11-09 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-25 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-09 - X-dag ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2022-06-08 - Årsstämma
2022-05-19 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-04 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-10-04 - Extra Bolagsstämma 2021
2021-08-20 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-09 - X-dag ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2021-06-08 - Årsstämma
2021-05-18 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-24 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-06 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-26 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-30 - X-dag ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2020-06-29 - Årsstämma
2020-05-27 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-26 - Bokslutskommuniké 2019
2019-11-27 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-28 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-03 - Årsstämma
2019-05-31 - X-dag ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2019-05-22 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-20 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-21 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-22 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-31 - X-dag ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2018-05-30 - Årsstämma
2018-05-23 - Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-21 - Bokslutskommuniké 2017
2017-11-22 - Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-23 - Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-31 - X-dag ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2017-05-30 - Årsstämma
2017-05-24 - Kvartalsrapport 2017-Q1
2017-02-22 - Bokslutskommuniké 2016
2016-11-23 - Kvartalsrapport 2016-Q3
2016-08-24 - Kvartalsrapport 2016-Q2
2016-06-29 - Årsstämma
2016-06-27 - X-dag ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2016-05-25 - Kvartalsrapport 2016-Q1
2016-02-24 - Bokslutskommuniké 2015
2015-11-25 - Kvartalsrapport 2015-Q3
2015-08-26 - Kvartalsrapport 2015-Q2
2015-06-27 - X-dag ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2015-05-27 - Kvartalsrapport 2015-Q1
2015-02-25 - Bokslutskommuniké 2014
2014-11-26 - Kvartalsrapport 2014-Q3
2014-08-27 - Kvartalsrapport 2014-Q2
2014-06-27 - X-dag ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2014-06-26 - Årsstämma
2014-05-21 - Kvartalsrapport 2014-Q1
2014-02-21 - Bokslutskommuniké 2013
2013-11-27 - Kvartalsrapport 2013-Q3
2013-08-28 - Kvartalsrapport 2013-Q2
2013-07-01 - X-dag ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2013-06-28 - Årsstämma
2013-04-29 - Kvartalsrapport 2013-Q1
2013-04-19 - Extra Bolagsstämma 2013
2013-03-27 - Bokslutskommuniké 2012
2012-11-28 - Kvartalsrapport 2012-Q3
2012-08-29 - Kvartalsrapport 2012-Q2
2012-06-14 - X-dag ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2012-06-13 - Årsstämma
2012-05-23 - Kvartalsrapport 2012-Q1
2012-02-22 - Bokslutskommuniké 2011
2011-11-16 - Kvartalsrapport 2011-Q3
2011-08-31 - Kvartalsrapport 2011-Q2
2011-06-20 - X-dag ordinarie utdelning SLG B 0.00 SEK
2011-06-16 - Årsstämma
2011-05-11 - Kvartalsrapport 2011-Q1
2011-02-16 - Bokslutskommuniké 2010

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriKommunikation
Safe Lane Gaming (SLG) är ett spelbolag. Bolaget är ett tillväxtbolag med fokus på förvärv och utveckling av spel för den globala spelmarknaden. Bolaget tillhandahåller spel för en bred kundgrupp varav BattleCamp är det första på samtliga tillgängliga mobil-plattformar för allmänheten och säljs globalt. Bolaget har sitt säte och huvudkontor i Stockholm.
2024-05-15 08:30:00

Finansiell översikt
Q1 2024

  • Nettoomsättning uppgick till 7,0 MSEK (8,3 MSEK). Minskningen om 15 % i jämförelse med samma period föregående år förklaras av lägre intäkter från lanserade spel samt uteblivna spelsläpp.
  • EBITDA uppgick till 1,1 MSEK (1,5 MSEK), en minskning på 27 %. Förändringen beror på lägre omsättning.
Koncernen (MSEK)Q1 2024Q1 2023Helår 2023
Nettoomsättning7,08,330,6
EBITDA1,11,54,3
Avskrivningar goodwill−10,8−10,9−46,8
Resultat efter finansiella poster−12,0−12,3−55,8
Balansomslutning115,2175,4127,9
Soliditet (%)54,560,458,5
Resultat per aktie (SEK)−1,44−0,09−6,70
Moderbolaget (MSEK)Q1 2024Q1 2023Helår 2023
Nettoomsättning0,01,13,5
EBITDA−1,0−0,6−2,8
Resultat efter finansiella poster−1,5−2,0−161,2
Balansomslutning140,5295,5140,7
Soliditet (%)53,073,554,0
Resultat per aktie (SEK)−0,19−0,01−18,69

VD har ordet

“Genom fokuserat arbete på våra befintliga spel ökar vi intäkterna kvartal till kvartal. Detta sker parallellt med att vi testar nya spel och även nya samarbeten inom publishing, vilket känns väldigt spännande inför resten av året!"

Under vårt första kvartal i år hade vi fokus på ökade intäkter från befintliga spel genom mer arbete med kampanjer och innehåll. Våra intäkter landar på 7,0 MSEK vilket är högre än föregående kvartal där vi totalt redovisade 6,7 MSEK. Med “Valentines eventet” i Battle Camp lyfter vi antalet aktiva spelare till nivåer som vi inte sett sedan 2022. Efter kvartalets slut genomförde vi en påskkampanj med unikt innehåll i Dig This som visade på bra resultat. Dig This firade dessutom 5 år nyligen samtidigt som vi släppte bana nummer 10000. Jämför den siffran med världens mest framgångsrika mobilspel, Candy Crush Saga, som firar 12 år i år och som erbjuder ca 16 000 levels. Detta bevisar hur framgångsrikt Dig This är och vi ser fram emot att få underhålla alla befintliga och nya spelare många år till. Ett naturligt steg för oss framåt är att fortsätta planerar för fler aktiviteter i både Battlecamp och Dig This.

Efter kvartalets slut beslutar vi oss att ta över publiceringsansvaret för Race This och vi jobbar nu med planerna kring att driva spelet vidare i egen regi. Detta beslut öppnar upp möjligheter för oss att jobba mer med egenpublicering av spel vilket i sin tur kan skapa en högre marginal på intäkterna från spelet. Vi får också en mycket bättre chans att titta på hur vi kan få ut spelet på fler plattformar, något vi vill och tror mycket på. Race This som mobilspel är just nu lönsamt och med rätt arbete framåt hoppas vi kunna se att spelet bidrar ännu mer till våra återkommande intäkter från live spel.

För nya spel är vår strategi oförändrad med fortsatt utveckling av Hybrid Casual spel. Trots att vi haft mycket arbete med befintliga spel lyckas vi släppa nya speltester genom kvartalet och jag är väldigt stolt över teamets höga kapacitet och förmåga att hantera den variation av arbetsuppgifter som vår typ av spelutveckling kräver.

Redan i slutet på året pratade vi om kostnadseffektiviseringar och vi har under kvartalet omförhandlat en del av våra löpande avtal samt att vi omfördelat en del arbete som möjliggjort att vi är mer kostnadseffektiva in i andra kvartalet och framåt. Utöver detta har vi också erhållit fortsatt amorteringsfrihet på vår lånefacilitet, vilket stärker vår finansiella ställning.

Marknadsförutsättningarna har inte ändrats nämnvärt under första kvartalet. Vi har arbetat mer aktivt med flera publishers parallellt. Detta har vi valt att göra då vi får en bättre bild av vart marknaden befinner sig samt att vi som etablerad spelstudio med framgångsrika spelsläpp i portföljen får bra uppslag på spelkoncept som vi kan börja jobba på vilket reducerar vår startsträcka. Här har några spelkoncept testats och en av dessa jobbar vi nu vidare på efter första speltestet.

Vi ser med tillförsikt fram emot resten av året och är fast beslutna att fortsätta leverera värde till våra aktieägare och användare genom innovativa produkter och hållbara affärsprinciper.