Fredag 27 December | 10:03:22 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-15 07:30 Bokslutskommuniké 2024
2024-10-25 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-15 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-08 - X-dag ordinarie utdelning SODER 0.60 SEK
2024-05-07 - Årsstämma
2024-04-26 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-15 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-25 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-07-21 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-12 - X-dag ordinarie utdelning SODER 0.00 SEK
2023-04-26 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-14 - Bokslutskommuniké 2022
2022-10-27 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-07-15 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-11 - X-dag ordinarie utdelning SODER 0.00 SEK
2022-05-10 - Årsstämma
2022-04-28 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-16 - Bokslutskommuniké 2021
2021-10-28 - Kvartalsrapport 2021-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDetaljhandel
Söder Sportfiske är verksamt inom sportfiske. Bolaget erbjuder via e-handel och butik ett brett sortiment av sportfiskeprodukter. Produkterna inkluderar exempelvis fiskespön, fiskedrag, fiskerullar, verktyg och tillbehör. Utöver äger och utvecklar bolaget även egna varumärken som primärt säljs via e-handel. Bolaget är verksamma inom Norden och Europa. Söder Sportfiske grundades 2005 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2024-11-15 13:30:00

Som tidigare kommunicerats har Söder Sportfiske planerat att öppna en Click & Collect-tjänst vid e-handelslagret i Veddesta. Vi kan nu med glädje meddela att tjänsten är öppen och tillgänglig för våra kunder. Denna satsning förstärker vår närvaro som en omnikanalaktör och är en del av vårt mål att öka servicenivån för kunder som nu får det enklare att snabbt få tillgång till våra produkter.

Med över 40 000 med omsorg valda SKUer i lager är Fishline och Sportfiskeprylar Sveriges i särklass mest välsorterade sportfiskehandlare och kunderna erbjuds att hämta sina Click & Collect-ordrar inom 60 minuter efter lagd order. Kunderna möts av vår prisbelönta kundservicepersonal vilket förstärker kundernas köpupplevelse och gör e-handeln mer personlig. På sikt kan vi förvänta oss en möjlighet att ta konceptet även till vår fysiska butik på Hornsgatan (då med leverans nästa arbetsdag) och ge kunden en möjlighet att även i butik kunna handla från e-handelns fulla sortiment.

Vidare erbjuder lokalens ytor och kundgenomströmning möjligheter för utökade samarbeten med leverantörer i att på fler högattraktiva ytor vara i direktkontakt med slutkonsumenterna.