Prenumeration
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | First North Stockholm |
Sektor | Sällanköp |
Industri | Resor & Fritid |
Twiik lanserar Campaigns - en ny funktion i Twiik Coach, det webbaserade verktyget som tränare och gym använder för att skapa digitala träningsupplägg och distribuera dem online. Campaigns gör det enkelt att skapa unika landningssidor för marknadsföring och försäljning, schemalägga dem och följa upp resultat. Lanseringen är en del i den pågående större uppdateringen av Twiiks verktyg för tränare och gym.
Twiik arbetar sedan en tid med en uppdatering av sitt webbverktyg Twiik Coach som är en del i Twiiks tekniska plattform för tränare och gym. Verktyget gör det möjligt att skapa digitala träningsupplevelser och distribuera dem online. Genom Twiik Coach kan man också distribuera digitala träningsprodukter som skapats av Twiik, till exempel företagsutmaningen TeamBoost.
En viktig del i att skapa framgångsrika digitala träningstjänster är att effektivt kunna attrahera nya kunder och generera leads till sina produkter. Ett etablerat sätt är att använda produktfokuserade så kallade landningssidor som slutkunder hittar via exempelvis sociala medier. Twiik Coach har sedan tidigare ett system som automatiskt skapar landningssidor för de onlineprodukter som skapas i systemet. Nu lanserar man ett verktyg som gör det möjligt att i högre grad anpassa landningssidorna och även använda dem som rena leadsgeneratorer.
“Skaparverktyget i Twiik Coach är ett av marknadens starkaste när det kommer till bredd och möjlighet att skapa engagerande, interaktiva och sociala digitala träningstjänster. Att göra det ännu enklare för tränare och gym att nå fler människor är en konstant utmaning där vi med Twiik Campaigns nu tagit ett rejält kliv framåt”, säger Anders Gran, VD på Twiik.
Twiik Campaigns har utvecklats i nära samarbete med kunder och innehåller flera funktioner som förenklar för tränare och gym att marknadsföra olika typer av produkter och tjänster. Användaren ser det som skapas och redigeras i realtid och kan enkelt testa olika designs.
En central del i kampanjverktyget är sidornas Call-to-Action (CTA), det som man vill få kunden att göra på kampanjsidan. Twiik Campaigns stödjer olika CTA, exempelvis att länka till köpflöden och att samla in kontaktuppgifter.
Verktyget innehåller också flera element som gör det enkelt att hantera både många kampanjer och flera kreatörer. Bland annat är det möjligt att skapa flera olika mallar med olika inriktning som gör det snabbare och enklare att skapa nya kampanjer. Är man många inom samma företag som ska kunna skapa kampanjer så går det även att låsa delar av mallarna så att exempelvis färger och typsnitt inte kan ändras.
Kampanjverktyget lanseras som ett tillval till övriga tjänster i plattformen och kommer att inom kort kunna aktiveras från coachverktyget. För tidig tillgång eller andra frågor, kontakta Twiik.