15:32:05 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-07 Bokslutskommuniké 2024
2024-10-25 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-13 Ordinarie utdelning TWIIK 0.00 SEK
2024-05-10 Årsstämma 2024
2024-05-09 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-03-27 Bokslutskommuniké 2023
2024-02-29 Extra Bolagsstämma 2024
2023-10-27 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-25 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-08 Ordinarie utdelning TWIIK 0.00 SEK
2023-05-05 Årsstämma 2023
2023-05-04 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-07 Bokslutskommuniké 2022
2022-12-08 Extra Bolagsstämma 2022
2022-10-28 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-23 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-31 Ordinarie utdelning TWIIK 0.00 SEK
2022-05-30 Årsstämma 2022
2022-05-13 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-03-25 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-23 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-24 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-04 Årsstämma 2021

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriResor & Fritid
Twiik är verksamt inom teknikbranschen. Bolaget driver en träningsplattform som möjliggör lösningar för tränare och gym, för att kunna erbjuda digitala träningstjänster. Kunderna består utav både privata aktörer och företag verksamma på den nordiska marknaden. Utöver huvudverksamheten erbjuds även diverse mervärdestjänster inom kost & hälsa. Bolaget har sitt huvudkontor i Malmö.
2022-10-12 09:00:00

Twiik lanserar en dedikerad mobilapp för tränare. Appen ger tränare och gym nya möjligheter att enkelt coacha och kommunicera med sina klienter - både vid fysiska möten och digitalt. Appen är fullt integrerad i Twiiks ekosysystem och plattform vilket låter tränare och gym att administrera och styra tjänster som tillhandahålls i samma app som de har för inpassering, bokning och medlemscommunity. Appen lanseras initialt i en sluten beta till utvalda tränare.

I spåren av pandemin förändrades våra träningsvanor på flera sätt. Under pandemin växte digital träning starkt och etablerades som en norm bland både friskvårdsleverantörer och konsumenter. I takt med konsumenter i allt högre grad återvänt till anläggningar och studios har ett hybridbeteende uppstått där digital coaching och inspiration blandas med fysisk närvaro på gym.

För Twiik, som arbetar med kunder såsom Actic och Friskis och Svettis där träning sker både digitalt i app och på anläggningar och utomhus, har förändringarna i beteende varit positiva.
“Vi såg tidigt att träning inte är antingen digital eller on-site utan att dagens konsument rör sig mellan båda världarna - precis som man gör inom retail egentligen” säger Anders Gran, VD för Twiik
“För oss har det handlat om att arbeta aktivt med våra kunder kring hur man fångar den kommersiella möjligheten med hybridträning och utveckla smarta lösningar för det” fortsätter han.

Fram tills nu har tränare och gym arbetat i Twiiks verktyg på webben något som är optimerat för att skapa och administrera digitala träningsprodukter och hantera flera tränare. Nu öppnar alltså Twiik för tränare att gym driva sin digitala affär direkt från mobilen. Första versionen av Twiiks coach-app är fokuserad på kommunikation med klienten och att driva digitala eller hybridbootcamps och kurser, vilket enklast görs från mobilen.

Appen kan användas för att på ett effektivare sätt ge kunder sina träningsupplägg att följa i mobilen exempelvis efter en pt-timme eller introduktion på gymmet. Coachen kommer även kunna kommunicera med enskilda klienter, följa kunders utveckling och aktiviteter samt styra digitala kurser och bootcamps kurera grupper av användare, leda digitala kurser, coacha företagsgrupper. På så sätt kan coacher och gym vårda och utveckla sin community mycket mer direkt än tidigare.

Coachappen är fullt integrerad i Twiiks ekosysystem och plattform. Därmed kan tränare och gym att administrera och styra tjänster som tillhandahålls i samma app som de har för inpassering, bokning och medlemscommunity. För användaren blir det enklare att få sin coachning och sina program i samma app som bokning och inpassering.

Över tid kommer att även skaparfunktioner från webbverktyget att lyftas in och optimeras för mobilappen.
“Majoriteten av enskilda tränares och PTs behov kan mötas direkt i mobilen - en mobile-first-approach för den specifika målgruppen kommer att på sikt revolutionera tränaryrket för de tränare som antingen jobbar med hybridträning eller ren onlineträning” säger Alexander Cugler, Chief Product Architect på Twiik.

Kommersiellt kommer coachappen att innebära en ny instegsprodukt för enskilda tränare men också en möjlig merförsäljning gentemot friskvårdsaktörer på enterprisenivå som vill utrusta sina tränare med coachappen.
”För en gymkedja med många tränare finns det väldigt mycket pengar att vinna på att effektivisera kommunikationen mellan tränare och klient, men framförallt skapar en bra dialog och en känsla av att bli sedd en otroligt värdefull lojalitet, något som är väldigt viktigt för våra kunder” säger Anders Gran
Rätt hanterat så gör dialogen mellan en instruktör och klient hela skillnaden för om en medlem stannar kvar som medlem och fortsätter att utvecklas” avslutar han.

Appen, som är en native-app, släpps i en sluten beta och testas av utvalda tränare innan bredare lansering som planeras senare under kvartalet.