Tisdag 29 April | 12:19:47 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2025-02-07 - Bokslutskommuniké 2024
2024-08-30 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-23 - Årsstämma
2024-05-13 - X-dag ordinarie utdelning MBOLIC 0.00 SEK
2024-05-08 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-03-27 - Bokslutskommuniké 2023
2024-02-29 - Extra Bolagsstämma 2024
2023-10-27 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-25 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-08 - X-dag ordinarie utdelning MBOLIC 0.00 SEK
2023-05-05 - Årsstämma
2023-05-04 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-07 - Bokslutskommuniké 2022
2022-12-08 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-10-28 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-23 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-31 - X-dag ordinarie utdelning MBOLIC 0.00 SEK
2022-05-30 - Årsstämma
2022-05-13 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-03-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-23 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-24 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-04 - Årsstämma

Beskrivning

LandSverige
SektorSällanköp
IndustriResor & Fritid
Metabolic Nordic är verksamt inom teknikbranschen. Bolaget driver en träningsplattform som möjliggör lösningar för tränare och gym, för att kunna erbjuda digitala träningstjänster. Kunderna består utav både privata aktörer och företag verksamma på den nordiska marknaden. Utöver huvudverksamheten erbjuds även diverse mervärdestjänster inom kost & hälsa. Bolaget har sitt huvudkontor i Malmö.
2022-06-14 13:40:00

Friskis&Svettis lanserade under våren Friskis Go, en träningsapp för medlemmar. Appen är baserad på Twiiks plattform och ekosystem för digital träning. Nu rullas appen ut även i Norge där Friskis har 43 föreningar.

Friskis Go erbjuder ett stort och varierat träningsutbud. Här hittar användaren allt från pass i gymmet, program och utmaningar till sociala funktioner och möjlighet att logga sin träning. I appen återfinns också Friskis populära gruppträningspass.
 
Appen har varit live i Sverige sedan början av mars och har blivit en integrerad del i Friskis&Svettis erbjudande. Medlemmar med ett aktivt träningskort har tillgång till Friskis Go och ickemedlemmar har möjlighet att abonnera på onlinetjänsten från Friskis&Svettis.
 
“Nu förstärker vi vårt erbjudande i Norge, där vi har stor potential att växa. Med Friskis Go förfinar vi vårt digitala utbud så att fler kan skräddarsy en hållbar träningsrutin, var de än befinner sig.” säger Susanne Jidesten generalsekreterare Friskis&Svettis.
 
Friskis&Svettis har 107 föreningar i Sverige och 43 i Norge. För att möta det ökande intresset för onlineträning och coaching i mobilen rullas Friskis Go nu ut med ett träningsinnehåll specifikt för den Norska marknaden.
 
“Friskis Go har fått en flygande start i Sverige, med väldigt fint gensvar. Många har hängt på till exempel våra utmaningar. Själv gillar jag våra audios skarpt. Här guidas du av ledaren i lurarna och kan släppa skärmen en stund.” fortsätter Susanne Jidesten.
 
För Twiik följer utrullningen tätt efter att Friskis Go lanserats på den svenska marknaden och innebär att bolaget fortsätter att utöka sin närvaro i Norge. Twiik har sedan tidigare momsregistrerats i Norge och har både marketplaceförsäljning och SaaS-/licensförsäljinng i landet.
 
”Norge är en mycket intressant marknad med stor potential. Vi är väldigt stolta över att kunna ta vårt samarbete med Friskis&Svettis utanför Sveriges gränser och visa på att vi exekverar på vår tillväxtstrategi. Vi ser fram emot att vara delaktiga i deras väg mot en bättre folkhälsa. Säger Anders Gran, VD på Twiik
 
Friskis Go med norskt innehåll finns tillgänglig för medlemmar i norska Friskis&Svettis-föreningar och kan laddas ner via Appstore och Google Play.