Tisdag 29 April | 12:04:11 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2025-02-07 - Bokslutskommuniké 2024
2024-08-30 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-23 - Årsstämma
2024-05-13 - X-dag ordinarie utdelning MBOLIC 0.00 SEK
2024-05-08 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-03-27 - Bokslutskommuniké 2023
2024-02-29 - Extra Bolagsstämma 2024
2023-10-27 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-25 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-08 - X-dag ordinarie utdelning MBOLIC 0.00 SEK
2023-05-05 - Årsstämma
2023-05-04 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-07 - Bokslutskommuniké 2022
2022-12-08 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-10-28 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-23 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-31 - X-dag ordinarie utdelning MBOLIC 0.00 SEK
2022-05-30 - Årsstämma
2022-05-13 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-03-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-23 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-24 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-04 - Årsstämma

Beskrivning

LandSverige
SektorSällanköp
IndustriResor & Fritid
Metabolic Nordic är verksamt inom teknikbranschen. Bolaget driver en träningsplattform som möjliggör lösningar för tränare och gym, för att kunna erbjuda digitala träningstjänster. Kunderna består utav både privata aktörer och företag verksamma på den nordiska marknaden. Utöver huvudverksamheten erbjuds även diverse mervärdestjänster inom kost & hälsa. Bolaget har sitt huvudkontor i Malmö.
2022-06-02 08:57:00

2021 var ett starkt år och 2022 har börjat med fortsatt tillväxt - både avseende omsättning och användning av Twiiks plattform. Antalet aktiva användare per månad ökade med över 150% i April 2022 jämfört med samma månad 2021 och SaaS-affären fortsätter växa.

I samband med Twiiks bolagsstämma 30/5, som genomfördes utan fysisk närvaro av aktieägare, ombud samt utomstående, distribuerades ett förinspelat anförande av VD Anders Gran där året summerades.

2021 var sammanfattningsvis ett starkt år. Som tidigare kommunicerats fördubblades omsättningen på helåret 2021 jämfört med 2020. Även det första kvartalet 2022 innebär stark försäljning för Twiik. Antalet aktiva användare per månad ökade med över 150% i April 2022 jämfört med samma månad 2021. Sedan det fjärde kvartalet 2021 och fram tills nu har Twiik slagit rekord i antal aktiva användare varje månad.

”Tillväxten sker alltså även efter att träningsbranschen gått tillbaka till ett mer normal läge efter pandemin, vilket har varit vår hypotes hela tiden - digital träning är inte ’antingen eller’ (…) Hybridträning tar plats, vilket passar oss väldigt bra.” säger Anders Gran.

I anförandet kommenterar Anders Gran vidare utvecklingen av bland annat bolagets SaaS-affär och ökande återkommande intäkter som enterpriseaffären innebär. ”Enterpriseaffären ger möjlighet för tränare gym och träningskoncept att tydligare få ut sin egen profil och ta hand om sina medlemmar och existerande kunder samtidigt som man är kopplad med Twiiks nätverk och vårt ekosystem”

Anders Gran kommenterar även fortsatt utveckling och kombinationen av en SaaS-affär och en plattform med nätverkseffekter:
”Vi ser också att vår vision om att vara en plattform som också blir ett nätverk för digital träning online börjar materialiseras. Genom att inte ’bara’ vara ett verktyg för onlineträning, utan också dra nytta av alla kreatörer och konsumenter som finns på plattformen, dra nytta av det nätverk som bildas, skapar vi nya affärsmöjligheter i framtiden och vi skapar nätverkseffekter som växer över tid.”

Hela anförandet finns tillgängligt här ( https://bit.ly/3lY9MDc )