Tisdag 26 November | 08:00:22 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-07-31 08:00 Kvartalsrapport 2026-Q1
2025-05-28 08:00 Bokslutskommuniké 2025
2025-01-30 08:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2024-10-31 - Kvartalsrapport 2025-Q2
2024-08-30 - X-dag ordinarie utdelning USWE 0.00 SEK
2024-08-28 - Årsstämma
2024-07-31 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2024-05-30 - Bokslutskommuniké 2024
2024-04-03 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-02-08 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2023-10-31 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2023-09-01 - X-dag ordinarie utdelning USWE 0.00 SEK
2023-08-31 - Årsstämma
2023-07-28 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2023-05-31 - Bokslutskommuniké 2023
2023-01-31 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2022-10-28 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2022-08-26 - X-dag ordinarie utdelning USWE 0.00 SEK
2022-08-25 - Årsstämma
2022-07-29 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2022-05-31 - Bokslutskommuniké 2022
2022-02-18 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2021-11-11 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2021-08-26 - Årsstämma
2021-08-26 - Kvartalsrapport 2022-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDetaljhandel
USWE Sports är verksamt inom tillverkning av ryggsäckar. Bolaget utvecklar och designar förpackningar och ryggsäckar som är specialiserade för att hantera rörelser och skakningar som sker vid olika sportaktiviteter, till exempel vid cykling, motorsporter, löpning samt för vintersporter som längdskidåkning och utförsåkning. Bolaget har sitt huvudkontor i Malmö.
2024-08-26 14:00:00

When 10,000 MTB cyclists share their purchasing plans for 2025, USWE emerges as one of the strongest brands. Of those planning to buy a hydration pack, 17.8% say they will choose USWE. This moves USWE up to second place in the survey. With a linear trend curve for the coming years, it is clear that Camelbak and USWE will swap places as the most preferred brand in the segment.

The annual survey is conducted by Vital MTB and focuses on MTB riders' planned purchases for the coming season. The survey asks 10,000 cyclists on an international basis about product purchases and which brands they will choose. 42.9% of the cyclists surveyed live in the US, where USWE also has its strongest market.

"Our main initiatives are to expand our distribution channels in the US to reach consumers more easily. Demand is strong and we see many signs that it is growing. Vital MTB clearly shows this and is good proof that our most important initiative right now, to build a strong dealer network in the US, is absolutely right".

Jacob Westerberg, VD USWE Sports, AB

Länkar till undersökningen:

Vital MTB trends:

https://www.vitalmedianet.com/vitalmtb-trends

The 2024 Survey:

https://mtb.survey.vitalmedianet.com/?year=2024

Trends in diagram, see attachment.