Bifogade filer
Prenumeration
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | First North Stockholm |
Sektor | Handel & varor |
Industri | Detaljhandel |
När 10 000 MTB cyklister berättar om sina inköpsplaner inför 2025 framstår USWE som ett av de starkaste varumärkena. Av de som planerar att köpa en hydration pack svarar 17,8% att de kommer att välja USWE. Detta gör att USWE går upp på andra plats i Vital MTB:s årliga stora undersökning. Med en linjär trendkurva för de kommande åren ser man tydligt hur Camelbak och USWE är på väg att byta plats som det mest föredragna varumärket i segmentet.
Den årliga undersökningen utförs av Vital MTB och fokuserar på MTB cyklisters planerade inköp inför kommande säsong. I undersökningen tillfrågas 10 000 cyklister på internationell basis om produktinköp och vilka varumärken som de kommer att välja. 42,9 % av de tillfrågade cyklisterna bor i USA där USWE också har sin starkaste marknad.
” Våra viktigaste initiativ i nuläget är att bredda försäljningskanalerna i USA för att enklare nå ut till konsumenterna. Efterfrågan är stark och vi ser många tecken på att den växer. Vital MTB visar detta på ett tydligt sätt och det ger ett bra kvitto på att vårt viktigaste initiativ just nu, att bygga ett starkt återförsäljarnät i USA, är helt rätt”
Jacob Westerberg, VD USWE Sports, AB
Länkar till undersökningen:
Trender:
https://www.vitalmedianet.com/vitalmtb-trends
Undersökningen:
https://mtb.survey.vitalmedianet.com/?year=2024
Linjär trendkurva USWE och Camelbak, diagram se bilaga.