Tisdag 26 November | 07:52:51 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-07-31 08:00 Kvartalsrapport 2026-Q1
2025-05-28 08:00 Bokslutskommuniké 2025
2025-01-30 08:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2024-10-31 - Kvartalsrapport 2025-Q2
2024-08-30 - X-dag ordinarie utdelning USWE 0.00 SEK
2024-08-28 - Årsstämma
2024-07-31 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2024-05-30 - Bokslutskommuniké 2024
2024-04-03 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-02-08 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2023-10-31 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2023-09-01 - X-dag ordinarie utdelning USWE 0.00 SEK
2023-08-31 - Årsstämma
2023-07-28 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2023-05-31 - Bokslutskommuniké 2023
2023-01-31 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2022-10-28 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2022-08-26 - X-dag ordinarie utdelning USWE 0.00 SEK
2022-08-25 - Årsstämma
2022-07-29 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2022-05-31 - Bokslutskommuniké 2022
2022-02-18 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2021-11-11 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2021-08-26 - Årsstämma
2021-08-26 - Kvartalsrapport 2022-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDetaljhandel
USWE Sports är verksamt inom tillverkning av ryggsäckar. Bolaget utvecklar och designar förpackningar och ryggsäckar som är specialiserade för att hantera rörelser och skakningar som sker vid olika sportaktiviteter, till exempel vid cykling, motorsporter, löpning samt för vintersporter som längdskidåkning och utförsåkning. Bolaget har sitt huvudkontor i Malmö.
2024-08-26 14:00:00

När 10 000 MTB cyklister berättar om sina inköpsplaner inför 2025 framstår USWE som ett av de starkaste varumärkena. Av de som planerar att köpa en hydration pack svarar 17,8% att de kommer att välja USWE. Detta gör att USWE går upp på andra plats i Vital MTB:s årliga stora undersökning. Med en linjär trendkurva för de kommande åren ser man tydligt hur Camelbak och USWE är på väg att byta plats som det mest föredragna varumärket i segmentet.

Den årliga undersökningen utförs av Vital MTB och fokuserar på MTB cyklisters planerade inköp inför kommande säsong. I undersökningen tillfrågas 10 000 cyklister på internationell basis om produktinköp och vilka varumärken som de kommer att välja. 42,9 % av de tillfrågade cyklisterna bor i USA där USWE också har sin starkaste marknad.

” Våra viktigaste initiativ i nuläget är att bredda försäljningskanalerna i USA för att enklare nå ut till konsumenterna. Efterfrågan är stark och vi ser många tecken på att den växer. Vital MTB visar detta på ett tydligt sätt och det ger ett bra kvitto på att vårt viktigaste initiativ just nu, att bygga ett starkt återförsäljarnät i USA, är helt rätt”

Jacob Westerberg, VD USWE Sports, AB

Länkar till undersökningen:

Trender:

https://www.vitalmedianet.com/vitalmtb-trends

Undersökningen:

https://mtb.survey.vitalmedianet.com/?year=2024

Linjär trendkurva USWE och Camelbak, diagram se bilaga.