20:35:01 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-12 Bokslutskommuniké 2024
2024-10-30 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-18 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-03 Ordinarie utdelning VERT B 0.00 SEK
2024-05-02 Årsstämma 2024
2024-04-17 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-15 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-09 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-07-19 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-02 Årsstämma 2023
2023-04-28 Ordinarie utdelning VERT B 0.00 SEK
2023-04-27 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-15 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-10 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-07-27 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-04-28 Ordinarie utdelning VERT B 0.00 SEK
2022-04-27 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-04-27 Årsstämma 2022
2022-02-16 Bokslutskommuniké 2021
2022-01-26 Extra Bolagsstämma 2022
2021-11-03 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-10-21 Extra Bolagsstämma 2021
2021-07-28 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-04-28 Ordinarie utdelning VERT B 0.00 SEK
2021-04-27 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-04-27 Årsstämma 2021
2021-02-18 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-11 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-20 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-04-28 Ordinarie utdelning VERT B 0.00 SEK
2020-04-27 Årsstämma 2020
2020-04-27 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-25 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-12 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-20 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-04-26 Kvartalsrapport 2019-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Vertiseit är ett SaaS-bolag inom Digital In-store som erbjuder In-store Experience Management (IXM)-plattformarna Grassfish och Dise. Bolagets plattformar är utformade för att stärka kundupplevelsen i retail genom att sammankoppla det digitala och fysiska kundmötet. För skalbarhet och global räckvidd sker Vertiseits försäljning tillsammans med partners. Bolaget grundades 2008 och har sitt huvudkontor i Varberg, Sverige.
2024-02-28 08:45:00

Vertiseit har, genom dotterbolaget Grassfish, fått förnyat förtroende att leverera lösningar för Infotainment till Skånetrafiken. Efter genomförd upphandling har beslut fattats om att tilldela Grassfish uppdraget, vilket sträcker sig över maximalt sex år och har ett förväntat kontraktsvärde om 12,5 MSEK per år.

Efter genomförd upphandling har Skånetrafiken beslutat att tilldela Grassfish uppdraget att tillhandahålla och förvalta Content Management och Infotainment. Uppdraget löper på maximalt sex år, med ett förväntat kontraktsvärde om 12,5 MSEK per år under avtalstiden.

Grassfish har sedan tidigare ett avtal med Skånetrafiken, avseende helhetsåtagande för Infotainment, hårdvara och installationstjänster. Grassfish avser i det kommande uppdraget att fokusera på leverans av bolagets In-store Experience Management (IXM)-plattform. Samtidigt kommer hårdvara, installation och support att levereras av Grassfish partner och underleverantör, Journeo Group, via den danska ITS-verksamhet (Intelligent Transport Solutions) som Vertiseit avyttrade under 2023. Ett partnerskap helt i linje med Vertiseits uttalade Platform First-strategi med fokus på leverans av bolagets SaaS-plattformar tillsammans med partners.

”Vi är stolta över att Skånetrafiken än en gång väljer Grassfish som partner och plattformsleverantör för att stärka resenärernas upplevelse i regionen. Särskilt glädjande är att vi under den kommande avtalsperioden kommer att arbeta i ett strategiskt partnerskap med Journeo, som tillför branschspecifik expertis inom ITS. Detta innebär att vi kan fokusera på vår mjukvaruleverans tillsammans med konceptet för Infotainment,” kommenterar Ann Hjelte, VD Grassfish

Skånetrafiken är en förvaltning inom Region Skåne med uppdrag att erbjuda hållbara resor till alla som bor, verkar och reser i Skåne.

Grassfish är ett helägt dotterbolag inom Vertiseit-koncernen, som är Europas ledande plattformsbolag inom Digital In-store.

Skånetrafiken är en befintlig kund till Grassfish. Uppdraget som tilldelningsbeslutet avser löper som längst till 2030, med ett förväntat avtalsvärde om 12,5 MSEK per år. Det nya avtalet bedöms ha en positiv påverkan på koncernens ARR (Annual Recurring Revenue) och resultat för innevarande år med omkring 2 MSEK.