Prenumeration
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | First North Stockholm |
Sektor | Informationsteknik |
Industri | Programvara |
Vertiseit har, genom dotterbolaget Grassfish, fått förnyat förtroende att leverera lösningar för Infotainment till Skånetrafiken. Efter genomförd upphandling har beslut fattats om att tilldela Grassfish uppdraget, vilket sträcker sig över maximalt sex år och har ett förväntat kontraktsvärde om 12,5 MSEK per år.
Efter genomförd upphandling har Skånetrafiken beslutat att tilldela Grassfish uppdraget att tillhandahålla och förvalta Content Management och Infotainment. Uppdraget löper på maximalt sex år, med ett förväntat kontraktsvärde om 12,5 MSEK per år under avtalstiden.
Grassfish har sedan tidigare ett avtal med Skånetrafiken, avseende helhetsåtagande för Infotainment, hårdvara och installationstjänster. Grassfish avser i det kommande uppdraget att fokusera på leverans av bolagets In-store Experience Management (IXM)-plattform. Samtidigt kommer hårdvara, installation och support att levereras av Grassfish partner och underleverantör, Journeo Group, via den danska ITS-verksamhet (Intelligent Transport Solutions) som Vertiseit avyttrade under 2023. Ett partnerskap helt i linje med Vertiseits uttalade Platform First-strategi med fokus på leverans av bolagets SaaS-plattformar tillsammans med partners.
”Vi är stolta över att Skånetrafiken än en gång väljer Grassfish som partner och plattformsleverantör för att stärka resenärernas upplevelse i regionen. Särskilt glädjande är att vi under den kommande avtalsperioden kommer att arbeta i ett strategiskt partnerskap med Journeo, som tillför branschspecifik expertis inom ITS. Detta innebär att vi kan fokusera på vår mjukvaruleverans tillsammans med konceptet för Infotainment,” kommenterar Ann Hjelte, VD Grassfish
Skånetrafiken är en förvaltning inom Region Skåne med uppdrag att erbjuda hållbara resor till alla som bor, verkar och reser i Skåne.
Grassfish är ett helägt dotterbolag inom Vertiseit-koncernen, som är Europas ledande plattformsbolag inom Digital In-store.
Skånetrafiken är en befintlig kund till Grassfish. Uppdraget som tilldelningsbeslutet avser löper som längst till 2030, med ett förväntat avtalsvärde om 12,5 MSEK per år. Det nya avtalet bedöms ha en positiv påverkan på koncernens ARR (Annual Recurring Revenue) och resultat för innevarande år med omkring 2 MSEK.