Prenumeration
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | First North Stockholm |
Sektor | Informationsteknik |
Industri | Programvara |
Vertiseit har, genom sitt helägda dotterbolag Visual Art, tecknat ett femårigt ramavtal med Danmarks största dagligvaruaktör, Salling Group – med varumärken såsom Netto, Føtex och Bilka – för licenser till Visual Arts plattform för In-store Experience Management (IXM) samt relaterade tjänster. Partnerskapet utgör starten på ett expansivt samarbete med Salling Group kring Danmarks enskilt största Retail Media-nätverk.
Visual Art är en ledande aktör av lösningar för Digital In-store, med särskilt stark närvaro inom Food & Beverage-sektorn, inklusive dagligvaruhandel och convenience retail. Med ett tydligt fokus på att skapa affärsvärde för sina kunder, har Visual Art erhållit starkt internationellt erkännande för sin konceptutveckling inom Digital In-store, teknik och mjukvaruplattform.
Salling Group är en dansk retailkoncern med huvudkontor i Århus, som driver stora dagligvarukedjor såsom Føtex, Bilka och Netto. Företaget grundades 1906 och driver idag över 2 000 butiker i Danmark – varav 700 är dagligvarubutiker – och är en av landets största privata arbetsgivare med en central roll inom dansk retail.
“Inom retail utmärker sig Salling Group med sin drivkraft och innovationsförmåga. De har ett målinriktat och framtidsorienterat synsätt på hur digital kommunikation och Retail Media kan stärka kundupplevelsen och skapa affärsvärde. Vi ser fram emot att bygga ett långsiktigt partnerskap tillsammans,” säger Pontus Meijer, VD för Visual Art.
“Visual Art erbjuder en marknadsledande lösning kombinerat med en strategisk förståelse för både retail och media – något som är ovanligt. Vi ser stor potential i att optimera befintliga processer och lansera nya komponenter som ytterligare starker kundupplevelsen och det kommersiella värdet,” säger Anders Spicker, Head of Retail Media, på Salling Group.
Avtalet har en initial löptid på minst fem år och inkluderar licenser för Visual Arts IXM-plattform med stärkt Retail Media-kapabilitet – levererade som SaaS – samt relaterade tjänster för avrop under perioden. Avtalet med Salling Group, som omfattar Danmarks enskilt största Retail Media-nätverk, är en betydande indikator på relevansen för Retail Media som del av lösningar för Digital In-store i retail.