Torsdag 25 December | 05:43:34 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2025-12-19 - Kvartalsrapport 2026-Q2
2025-10-24 - X-dag ordinarie utdelning VUXEN 0.00 SEK
2025-10-23 - Årsstämma
2025-09-25 - Kvartalsrapport 2026-Q1
2025-06-27 - Bokslutskommuniké 2025
2025-04-25 - Extra Bolagsstämma 2026
2025-03-26 - Kvartalsrapport 2025-Q3
2024-12-23 - Kvartalsrapport 2025-Q2
2024-10-25 - Årsstämma
2024-10-12 - X-dag ordinarie utdelning VUXEN 0.00 SEK
2024-09-25 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2024-06-28 - Bokslutskommuniké 2024
2024-03-27 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2023-12-21 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2023-10-23 - X-dag ordinarie utdelning VUXEN 0.00 SEK
2023-10-20 - Årsstämma
2023-09-28 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2023-06-30 - Bokslutskommuniké 2023
2023-03-28 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2022-12-20 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2022-10-24 - X-dag ordinarie utdelning VUXEN 0.00 SEK
2022-10-21 - Årsstämma
2022-09-22 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2022-06-22 - Bokslutskommuniké 2022
2022-03-25 - Kvartalsrapport 2022-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDagligvaror
Vuxen Group är en koncern med fokus på e-handel med sällanköpsvaror i Norden. Bolaget är verksamt på den nordiska e-handelsmarknaden inom främst segmentet vuxenleksaker. Bolagets varumärken inkluderar exempelvis e-handels-plattformen Vuxen. Bolaget erbjuder ett brett sortiment med en hög andel egna varumärken. Vuxen Group har sitt huvudkontor i Växjö.

Intresserad av bolagets nyckeltal?

Analysera bolaget i Börsdata!

Vem äger bolaget?

All ägardata du vill ha finns i Holdings!

2025-12-19 08:30:00

Andra kvartalet i sammandrag
• Koncernens nettoomsättning uppgick till 57,6 MSEK (53,1 MSEK) en ökning med 8,4 %
• Bruttomarginalen uppgick till 61,7 % (59,2 %)
• Koncernens resultat (EBITDA) uppgick till 5,9 MSEK (3,2 MSEK) en ökning med 84 %
• Koncernens rörelsemarginal (EBITDA) uppgick till 10,3 % (5,9 %)
• Likvida medel per 31 oktober 2025 uppgick till 30,4 (25,2) MSEK
• Resultat per aktie uppgick till 0,53 SEK

Perioden 1 maj till 31:e oktober i sammandrag
• Koncernens nettoomsättning uppgick till 109,7 (102,3) MSEK en ökning med 7,3 % 
• Bruttomarginalen uppgick till 59,9 % (58,9) %
• Koncernens resultat (EBITDA) uppgick till 10,5 MSEK (7,0 MSEK), en ökning med 50 %
• Koncernens rörelsemarginal (EBITDA) uppgick till 9,6 (6,9) %
• Periodens kassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till 12,5 Mkr (8,7 Mkr)
• Likvida medel per 31 oktober 2025 uppgick till 30,4 (25,2) MSEK
• Resultat per aktie (EBITDA) uppgick till 0,94 SEK

VD-kommentar
Starkt Q2 – fokus på kärnaffären driver marginal och kassaflöde

Jag är glad över att kunna presentera ytterligare ett starkt kvartal där vi fortsätter leverera på vår strategi att renodla koncernen mot sexuell hälsa. Under andra kvartalet nådde koncernen en omsättning på 57,6 MSEK, en tillväxt på 8,4 % jämfört med samma period föregående år (53,1 MSEK). EBITDA-resultatet landade på 5,9 MSEK (3,2).

Det förbättrade resultatet bekräftar att vår strategi att renodla koncernen ger konkreta resultat. Som en följd av att vi medvetet omallokerat resurser tappar vi omsättning inom övriga affärsområden, men vi växer ändå totalt tack vare en stark utveckling inom huvudsegmentet sexuell hälsa. Det visar tydligt styrkan i vårt kärnområde.

Parallellt ser vi ett tydligt genomslag i kassaflödet. Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till 12,5 MSEK under perioden, jämfört med 8,7 MSEK föregående år, vilket stärker vår finansiella handlingsfrihet. Vid periodens utgång hade vi en stark kassa om 30,4 MSEK, vilket ger oss goda förutsättningar att fortsätta investera selektivt i tillväxt och lönsamhet inom kärnsegmentet.

Genom att fokusera våra resurser på det segment där vi historiskt genererat både högst tillväxt och bäst marginal har vi kunnat stärka lönsamheten. Kombinationen av fortsatt kostnadsoptimering och en mer fördelaktig valutakurs mot föregående år har ytterligare bidragit till resultatförbättringen. Våra egna varumärken fortsätter att utvecklas positivt och utgör en allt viktigare del av försäljningen.

Vår närvaro på flera marknader fortsätter att visa sitt värde. Genom diversifiering kan vi löpande allokera resurser dit vi ser bäst potential och lönsamhet, vilket ger oss motståndskraft mot svängningar på enskilda marknader.

Under året har vi effektiviserat och optimerat vår logistikapparat för att bland annat klara en ökad ordermängd under säsongsintensiva perioder. Jag kan redan nu säga att vi tog oss igenom Black Week med ett gott resultat och fortsatt snabba leveranser till våra kunder.

Det strategiska arbete vi initierade under första kvartalet med att renodla koncernen fortskrider framöver. Genom att fokusera på det som driver mest värde skapar vi bästa förutsättningar för långsiktig framgång och avkastning.

Med två starka kvartal i ryggen går vi in i Q3 med gott momentum. Black Week och årets övriga kampanjperioder har startat lovande och jag ser med tillförsikt på resten av räkenskapsåret. Vi fortsätter bygga vidare på vår position som en ledande aktör inom sexuell hälsa.

Med fortsatt starkt kassaflöde och en solid balansräkning ser vi goda möjligheter att ytterligare stärka aktieägarvärdet framöver.

Avslutningsvis vill jag passa på att önska en God Jul och ett Gott Nytt År.

Tobias Fransson
VD, Vuxen Group

För ytterligare information
Tobias Fransson, VD. Email: tobias@vuxengroup.com
Michael Ahlén, CFO. Email: michael@vuxengroup.com

Om Vuxen Group
Vuxen Group är en ledande e-handelskoncern med tydligt fokus på sexuell hälsa och välbefinnande. Genom varumärkena Vuxen, WooMe och Blushme erbjuder vi ett brett sortiment av noggrant utvalda produkter som förenar kvalitet, nyfikenhet och njutning. Vårt mål är att göra sexuell hälsa till en naturlig och berikande del av livet – för alla.

För mer information, besök www.vuxengroup.com

Vuxen Groups aktie är listad på Nasdaq First North Growth Market med kortnamn VUXEN
Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB | 08-684 211 10 | adviser@eminova.se