2024-06-24 11:30:00

Som en ledande leverantör av banbrytande träningslösningar för live-fire tillkännager W5 Solutions undertecknandet av ett 7-årigt ramavtal för att leverera toppmoderna elektroniska mål till den lettiska Försvarsmakten. Detta avtal kommer att genomföras i samarbete med det lokala lettiska företaget SIA Belss.

Avtalet, tillsammans med en initial order värd sju 7 miljoner NOK, representerar en betydande milstolpe i detta partnerskap. W5 Solutions kommer att leverera Kongsberg e-Score-systemet, en avancerad elektronisk mållösning utformad för att erbjuda exakt och omedelbar feedback, och därigenom förbättra kvaliteten och effektiviteten i skytteutbildning.

"Detta ramavtal och dess första avrop markerar ett viktigt inträde på den lettiska marknaden för W5 Solutions. Det visar också konkurrensfördelen hos vårt e-Score-produktsortiment. Vi ser fram emot att samarbeta med SIA Belss för att förbättra träningen i levande eld för den lettiska Försvarsmakten”, säger Evelina Hedskog, VD och koncernchef för W5 Solutions.

"Jag är stolt över att tillkännage vårt samarbete med W5 Solutions för att tillhandahålla toppmoderna elektroniska mål. Detta partnerskap belyser vårt engagemang för att utrusta den lettiska Försvarsmakten med träningslösningar i toppklass”, säger Talis Ziedins, VD för SIA Belss.

Den första leveransen är planerad till slutet av 2024, som en del av det bredare 7-åriga ramavtalet för att utrusta alla skjutbanor inom den lettiska Försvarsmakten med avancerade elektroniska mål.