06:33:49 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-19 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-29 Ordinarie utdelning MAXENT B 0.00 SEK
2024-05-28 Årsstämma 2024
2024-05-21 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-15 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-15 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-16 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 Årsstämma 2023
2023-05-25 Ordinarie utdelning MAXENT B 0.00 SEK
2023-05-17 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-22 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-23 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-24 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-25 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-05-19 Ordinarie utdelning MAXENT B 0.00 SEK
2022-05-18 Årsstämma 2022
2022-02-25 Extra Bolagsstämma 2022
2022-02-24 Bokslutskommuniké 2021
2021-12-16 Extra Bolagsstämma 2021
2021-11-25 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-26 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-27 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-05-07 Ordinarie utdelning MAXENT B 0.00 SEK
2021-05-06 Årsstämma 2021
2021-02-25 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-26 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-27 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-28 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-05-08 Ordinarie utdelning MAXENT B 0.00 SEK
2020-05-07 Årsstämma 2020
2020-03-20 Extra Bolagsstämma 2020
2020-02-27 Bokslutskommuniké 2019
2019-12-09 Extra Bolagsstämma 2019
2019-11-28 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-28 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-29 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-03 Ordinarie utdelning MAXENT B 0.00 SEK
2019-05-02 Årsstämma 2019
2019-02-28 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-16 Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Maximum Entertainment är ett globalt underhållningsbolag dedikerat åt att skapa indie till AA-upplevelser inom datorspel genom originalinnehåll och licensierade partnerskap. Bolaget specialiserar sig på utveckling, publicering och distribution av interaktiv underhållning över hela världen. Maximum Entertainment grundades år 2009 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2022-05-25 08:30:00

Nettoomsättningen för kvartalet uppgår till MSEK 237, en betydande ökning från motsvarande period 2021 främst tack vare förvärven av Just For Games, Merge Games och Maximum Games som ägde rum mellan Q2 och Q4 2021. Tillväxten förklaras av katalogförsäljning, drivet av den starka uppställningen av spel som släpptes i slutet av förra året med Among Us Crewmate Edition och Kena Bridge of Spirits som de mest framstående.

SAMMANFATTNING JANUARI– MARS 2022

  • Nettoomsättningen uppgick till 236 548 KSEK (754 KSEK)
  • EBITDA uppgick till 21 724 KSEK (-2 489 KSEK)
  • EBIT uppgick till -8 322 KSEK (-3 367 KSEK)
  • Operativt EBIT uppgick till 17 701 KSEK (-3 314 KSEK)
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten före förändring av rörelsekapital uppgick till 27 402 KSEK (-2 488 KSEK)

VÄSENTLIGA HÄNDELSER UNDER PERIODEN

  • Christina Seelye, grundare och vd för Maximum Games, har utsetts till vd och koncernchef för Zordix
  • Maximum Games förvärvade IP-rättigheterna till spelet Them's Fightin' Herds® och teamet av utvecklare på Mane 6
  • Extra bolagsstämma hålls för beslut om ändring av villkor för teckningsoptioner av serie 2021/2023 och 2021/2024
  • 14 publicerade spel lanseras av gruppen med bl.a. Five Nights at Freddy's Security Breach, In Nightmare, Super Animal Royale, Bassmaster Fishing 2022, Monster Harvest och Andro Dunos 2
  • Omorganisation av gruppens studior under en affärsenhet för att optimera verksamheten

VÄSENTLIGA HÄNDELSER EFTER PERIODENS UTGÅNG

  • Nuvarande styrelseledamot Stefan Lindeberg föreslås till ny styrelseordförande inför årsstämman 2022
  • Zordix beslutar om en nyemission av 2 381 716 aktier som delbetalning av tilläggsköpeskilling för förvärvet av Just For Games