21:19:30 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-19 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-29 Ordinarie utdelning MAXENT B 0.00 SEK
2024-05-28 Årsstämma 2024
2024-05-21 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-15 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-15 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-16 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 Årsstämma 2023
2023-05-25 Ordinarie utdelning MAXENT B 0.00 SEK
2023-05-17 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-22 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-23 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-24 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-25 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-05-19 Ordinarie utdelning MAXENT B 0.00 SEK
2022-05-18 Årsstämma 2022
2022-02-25 Extra Bolagsstämma 2022
2022-02-24 Bokslutskommuniké 2021
2021-12-16 Extra Bolagsstämma 2021
2021-11-25 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-26 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-27 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-05-07 Ordinarie utdelning MAXENT B 0.00 SEK
2021-05-06 Årsstämma 2021
2021-02-25 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-26 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-27 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-28 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-05-08 Ordinarie utdelning MAXENT B 0.00 SEK
2020-05-07 Årsstämma 2020
2020-03-20 Extra Bolagsstämma 2020
2020-02-27 Bokslutskommuniké 2019
2019-12-09 Extra Bolagsstämma 2019
2019-11-28 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-28 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-29 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-03 Ordinarie utdelning MAXENT B 0.00 SEK
2019-05-02 Årsstämma 2019
2019-02-28 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-16 Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Maximum Entertainment är ett globalt underhållningsbolag dedikerat åt att skapa indie till AA-upplevelser inom datorspel genom originalinnehåll och licensierade partnerskap. Bolaget specialiserar sig på utveckling, publicering och distribution av interaktiv underhållning över hela världen. Maximum Entertainment grundades år 2009 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2022-08-24 08:30:00

Nettoomsättningen för kvartalet uppgick till MSEK 231, en betydande ökning från motsvarande period 2021 främst tack vare förvärven av Merge Games och Maximum Games som ägde rum mellan Q2 och Q4 2021. EBITDA uppgick till MSEK 21,2, i linje med motsvarande period 2021 på jämförbar basis, drivet av bland annat katalogförsäljning och vårt erbjudande av live service-spel.

SAMMANFATTNING APRIL – JUNI 2022

  • Nettoomsättningen uppgick till 230 548 KSEK (92 580 KSEK)
  • EBITDA uppgick till 21 202 KSEK (6 108 KSEK)
  • EBIT uppgick till -10 151 KSEK (-2 041) KSEK.
  • Operativt EBIT uppgick till 16 813 KSEK (-4 998 KSEK)
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten före förändring av rörelsekapital uppgick till -22 318 KSEK (3 894 KSEK)

VÄSENTLIGA HÄNDELSER UNDER PERIODEN

  • Zordix förläggare Merge Games och den interna utvecklaren Dimfrost Studio ger ut "Bramble: The Mountain King" för PC och konsol
  • Zordix förläggare Modus Games och den interna utvecklaren Mane6 offentliggör att egna IP:t Them’s Fightin’ Herds släpps för PlayStation, Xbox och Nintendo Switch i höst
  • Zordix annonserar datum för spelsläpp av Soulstice till PlayStation 5, Xbox Series X|S och PC i höst genom sitt publishingvarumärke Modus Games
  • Nuvarande styrelseledamot Stefan Lindeberg väljs till ny styrelseordförande under årsstämman 2022
  • Zordix genomför en nyemission av 2 381 716 aktier som delbetalning av tilläggsköpeskilling för förvärvet av Just For Games

VÄSENTLIGA HÄNDELSER EFTER PERIODENS UTGÅNG

  • Zordix utser Jacob Felländer till Head of Investor Relations
  • Zordix offentliggör att egna IP:t Them’s Fightin’ Herds släpps till konsoler i oktober

Denna rapport, tillsammans med tidigare publicerade delårsrapporter, återfinns i sin helhet på Zordix webbsida: https://zordix.com/ir/finansiella-rapporter-och-presentationer/