Torsdag 25 December | 17:52:45 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Kalender

Est. tid*
2026-02-18 08:30 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-20 - Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-21 - Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-15 - X-dag ordinarie utdelning BRILL 0.00 SEK
2025-05-14 - Årsstämma
2025-05-14 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-20 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-20 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-21 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-16 - X-dag ordinarie utdelning BRILL 0.00 SEK
2024-05-15 - Årsstämma
2024-05-15 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-20 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-15 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-22 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-16 - X-dag ordinarie utdelning BRILL 0.00 SEK
2023-05-15 - Årsstämma
2023-05-15 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-18 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-19 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-19 - X-dag ordinarie utdelning BRILL 0.00 SEK
2022-05-17 - Årsstämma
2022-05-17 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-17 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-19 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-27 - Kvartalsrapport 2021-Q2

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTjänster
IndustriIT-konsult & onlinetjänster
Brilliant Future är verksamt inom datadriva undersöknings- och actionplattformar. Bolaget är specialiserat inom onlinebaserad varumärkesuppföljning samt att stärka kund- och medarbetarupplevelser. Produkterna används av små- och medelstora företagskunder som använder bolagets data för att analysera beteenden som har påverkan på företagets varumärke och finansiella ställning. Störst verksamhet återfinns inom den nordiska marknaden. Brilliant Future har huvudkontor i Stockholm.

Intresserad av bolagets nyckeltal?

Analysera bolaget i Börsdata!

Vem äger bolaget?

All ägardata du vill ha finns i Holdings!

2025-11-18 08:00:00

Det svenska SaaS-företaget Brilliant Future lanserar nu Konversationsanalys, en AI-driven lösning som transkriberar, kategoriserar och summerar alla kundkonversationer i kundservice. Produkten blir ett strategiskt verktyg för att omsätta insikter till konkreta åtgärder som stärker kundlojalitet och lönsamhet.

Med 25 års erfarenhet av kundinsikter via kundundersökningar tar Brilliant nästa steg: att kombinera kundundersökningar och konversationsanalys i en och samma plattform. Där får ledning, chefer och medarbetare tillgång till de insikter som är mest relevanta och kan snabbt agera på dem.

- Kundservice är ofta hjärtat i kundrelationen. Med vår nya lösning kan företag för första gången få en helhetsbild av alla samtal, email, chattar och interaktioner, inte bara ett fåtal. Det ger kraftfulla möjligheter att förstå rotorsaker, utveckla verksamheten och stärka kundupplevelsen i varje kanal. Vår plattform kombinerar kundundersökningar med AI-driven analys - och det gör skillnad på riktigt, säger Ulrika Frimmel, vd för Brilliant Future.

Med bakgrund av den ökande betydelsen av kundupplevelse inom dagens affärslandskap är den här satsningen ett viktigt led i att stärka och framtidssäkra Brilliant Futures erbjudande inom kundundersökningar ytterligare.

Vad är konversationsanalys?
Konversationsanalys är en AI-baserad lösning som analyserar varje kundmöte i kundservice, oavsett om den sker i telefon, epost, chatt. Det ger en automatisk översikt om vad kunderna faktiskt pratar om, hur ärendet hanteras och vilka faktorer som påverkar upplevelsen.

Vanliga användningsområden för konversationsanalys

  • Identifiera risk för churn
  • Utveckla verksamheten
  • Upptäcka utbildningsbehov hos enskilda medarbetare eller team
  • Effektivisera interna processer.

För ledningen blir konversationsanalys ett beslutsstöd för affärsutveckling och för kundservice ett naturligt underlag av insikter som stärker samarbetet i hela organisationen. Genom att samla och analysera kundernas faktiska dialoger skapar produkten ett kraftfullt underlag för att förstå behov, driva förbättringsarbete i hela kundresan och stärka kundrelationerna, vilket i sin tur ökar kvalitet, effektivitet och engagemang.

För mer information, kontakta:
Alexandra Vass, presskontakt Brilliant Future
alexandra@aderstennorlin.com / +46 (0) 70-771 51 65

Om Brilliant Future
Brilliant Future erbjuder marknadsledande produkter och tjänster för att mäta kund- och medarbetarrelationer. Baserat på mer än 20-års erfarenhet förser man kunder med verksamhet i mer än 50 länder med agerbara insikter som resulterar i faktabaserade beslut och ett helhetsperspektiv på verksamheten. På så sätt kan företag och organisationer stärka relationen till kunder och medarbetare och därmed nå sin fulla potential. Bolagets aktie (BRILL) är noterat på Stockholmsbörsen Nasdaq First North Growth Market. Läs mer på www.brilliantfuture.se