2023-07-07 08:30:13

Fakturerad försäljning uppgick för Q2 2023 till 21 412 TSEK (23 486), vilket motsvarar en minskning från föregående år med 2 074 TSEK eller 8,8 %. För H1 ökade fakturerad försäljning med 727 TSEK eller 1,5 % till 48 440 (47 712) TSEK.

Årligen återkommande abonnemangsintäkter (ARR) uppgick vid utgången av kvartalet till 66 271 TSEK (45 219) vilket motsvarar en ökning från föregående år med 46,6 % och en ökning jämfört med föregående kvartals utgång om 59 458 TSEK med 6 813 TSEK eller 11,5 %.

"Första halvåret 2023 visar en bra tillväxt i både fakturerad försäljning och ARR. Mot slutet av kvartalet noterade vi en viss förskjutning av ett antal säljprocesser i jämförelse med föregående år. Detta är sannolikt resultatet av längre beslutsprocesser hos våra kunder snarare än ett tecken på minskad efterfrågan. Totalt sett går vi in i det andra halvåret med bra fart och en hög aktivitet." säger Ulrika Jonsson, VD på Brilliant Future.

Fakturerad försäljning och ARR redovisas så snart de är fastställda efter kvartalsslut. Kvartalsrapporten i sin helhet presenteras enligt vår finansiella kalender: https://investor.brilliantfuture.se/finansiell-kalender/

Ulrika Jonsson, VD
E-post: ulrika.jonsson@brilliantfuture.se

Certified Adviser
Mangold Fondkommission AB är Bolagets Certified Adviser, telefon +46 8 503 01 550, e-post: ca@mangold.se, www.mangold.se

Denna information är sådan information som Brilliant Future AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 juli 2023 kl.08.30.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
PM-fakturering-och-ARR-Q2-2023.pdf

Om Brilliant Future
Brilliant är en av marknadens främsta plattform för stärkta kund- och medarbetarrelationer. Med 20-års erfarenhet och 75 anställda förser vi kunder i mer än 50 länder med agerbara insikter som hjälper organisationer att maxa sin fulla potential och stärka relationen till kunder och medarbetare. Det resulterar i faktabaserade beslut, ett helhetsperspektiv och en starkare affär. Bolagets aktie (BRILL) är noterat på Stockholmsbörsen Nasdaq First North Growth Market. Läs mer på www.brilliantfuture.se