05:41:24 Europe / Stockholm

Kalender

2022-11-16 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-31 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-25 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-05-09 X-dag ordinarie utdelning LIVI 0.00 SEK
2022-02-23 Bokslutskommuniké 2021
2022-02-21 Extra Bolagsstämma 2022
2021-12-03 Extra Bolagsstämma 2021
2021-11-17 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-21 X-dag ordinarie utdelning LIVI 0.00 SEK
2021-05-20 Årsstämma
2021-05-19 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-17 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-18 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-19 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-15 X-dag ordinarie utdelning LIVI 0.00 SEK
2020-05-14 Årsstämma
2020-05-13 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-19 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-12 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-10-10 Extra Bolagsstämma 2019
2019-08-21 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-17 X-dag ordinarie utdelning LIVI 0.00 SEK
2019-05-16 Årsstämma
2019-05-14 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-19 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-07 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-22 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-09 Årsstämma
2018-05-09 Kvartalsrapport 2018-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTjänster
IndustriAllmänna tjänster
Liv ihop är verksamma inom vård- och omsorg. Bolaget erbjuder tjänster inom personlig assistans för individer med funktionsnedsättning. Verksamheten bedrivs utifrån koncernens dotterbolag och tjänsterna innefattar hantering av personal, budgetering av assistanstimmar, samt kontroll över assistansens innehåll. Bolaget grundades under 2011 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2021-12-28 07:32:14

Såsom tidigare har offentliggjorts genomgår Liv ihop AB (publ) ("Bolaget") och fem dotterbolag företagsrekonstruktion sedan den 25 oktober 2021. Den huvudsakliga anledningen till rekonstruktionerna var IVOs beslut att återkalla bolagens tillstånd för att bedriva tillståndspliktig verksamhet. Den 1 december 2021 offentliggjordes att koncernen uppskattningsvis hade tappat ca 35 procent av det totala antalet kunder.

Bolaget vill härmed offentliggöra upplysningar vad gäller utvecklingen av koncernens verksamhet.

1. Per den 27 december 2021 uppgår kundtappet till drygt 50 procent. Likviditetsmässigt innebär ett kundtapp att en nästintill motsvarande kostnadspost upphör i samband med att intäkten förloras.

För vidare upplysningar
Åsa Larsson, ekonomichef
Tel: 070 494 96 22

Denna information är sådan information som Liv ihop AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 december 2021 kl.07:32.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Livihop Pressrelease 2021-12-28.pdf

Kort om Livihop

Livihop är ett ledande omsorgsbolag som erbjuder personlig assistans till personer med funktionsnedsättning, olika typer av boendestöd samt hemtjänst. Bolaget grundades 2011 som assistansbolag och har sedan dess vuxit organiskt samt genom förvärv till att bli ett omsorgsbolag. Marknaden för personlig assistans har sin bakgrund i 1994 års LSS-reform, som gav personer med omfattande och varaktiga funktionsnedsättningar ökad möjlighet att klara sina grundläggande, vardagliga behov. Med det stödet ges de assistansberättigade en större möjlighet att på ett likvärdigt och jämställt sätt delta i samhället. Genom att erbjuda assistans som helt utgår från individens behov, bidrar Livihop till att öka livskvaliteten för sina uppdragsgivare. Livihop hjälper också sina uppdragsgivare att få maximal nytta av den assistansersättning de är berättigade till.

Mer information om verksamheten finns på: www.livihopgruppen.se

Mangold, med telefonnummer 08 5030 1550, är Bolagets Certified Adviser med emailadress ca@mangold.se.