22:38:21 Europe / Stockholm

Kalender

2022-11-16 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-31 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-25 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-05-09 X-dag ordinarie utdelning LIVI 0.00 SEK
2022-02-23 Bokslutskommuniké 2021
2022-02-21 Extra Bolagsstämma 2022
2021-12-03 Extra Bolagsstämma 2021
2021-11-17 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-21 X-dag ordinarie utdelning LIVI 0.00 SEK
2021-05-20 Årsstämma
2021-05-19 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-17 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-18 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-19 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-15 X-dag ordinarie utdelning LIVI 0.00 SEK
2020-05-14 Årsstämma
2020-05-13 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-19 Bokslutskommuniké 2019
2019-11-12 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-10-10 Extra Bolagsstämma 2019
2019-08-21 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-17 X-dag ordinarie utdelning LIVI 0.00 SEK
2019-05-16 Årsstämma
2019-05-14 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-19 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-07 Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-22 Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-09 Årsstämma
2018-05-09 Kvartalsrapport 2018-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTjänster
IndustriAllmänna tjänster
Liv ihop är verksamma inom vård- och omsorg. Bolaget erbjuder tjänster inom personlig assistans för individer med funktionsnedsättning. Verksamheten bedrivs utifrån koncernens dotterbolag och tjänsterna innefattar hantering av personal, budgetering av assistanstimmar, samt kontroll över assistansens innehåll. Bolaget grundades under 2011 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2022-05-25 08:35:13

Första kvartalet, jan - mars 2022

  • Omsättningen för perioden uppgick till 54,0 MSEK, en minskning med 61,8 procent jämfört med samma period föregående år.
  • Rörelseresultatet (EBITDA) för perioden uppgick till -12,0 MSEK (3,2) och efter av- och nedskrivningar (EBIT) till -33,6 MSEK (-1,5).
  • Resultat före skatt för perioden uppgick till -33,8 MSEK (-2,6)
  • Resultat per aktie för perioden uppgick till -3,89 SEK (-0,27)
  • Kassaflöde från den löpande verksamheten före förändring av rörelsekapital uppgick till -11,1 MSEK (2,5) och 17,2 MSEK (10,2) efter förändringar av rörelsekapital

Väsentliga händelser i första kvartalet

  • Den 20 januari 2022 kommunicerade Bolaget att aktiemajoriteten överlåtits till ett konsortium bestående av Bolagets medarbetare, vilket då skapade förutsättningar för att ansöka om förlängning av pågående företagsrekonstruktioner.
  • Den 24 januari 2022 ansökte Bolaget om förlängning av företagsrekonstruktionen.
  • Den 16 februari kommunicerade Bolaget att kundtappet uppgick till cirka 78 procent.
  • Vid extra stämma tillika första kontrollstämma den 21 februari beslutade stämman i enighet med styrelsens förslag att bolagets verksamhet ska drivas vidare. Därtill valdes Åsa Larsson och Carl Johan Broms som nya ledamöter, och Sigfrid Götte entledigades.

 

Väsentliga händelser efter rapportperioden

  • Den 22 april beslöt styrelsen att ansöka om förlängning av pågående företagsrekonstruktioner som godkändes den 3 maj.

 

Denna information är sådan information som Liv ihop AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 maj 2022 klockan 8:35 CET.

Åsa Larsson, verkställande direktör Liv ihop AB (publ)

Tel: 070 494 96 22

Denna rapport, tillsammans med tidigare publicerade delårsrapporter, återfinns i sin helhet på bolagets hemsida, http://investor.livihopgruppen.se/finansiella-rapporter/.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
PM220525-Delarsrapport-q1.pdf
Liv-ihop-AB Delarsrapport-Q1-2022.pdf

Livihop är ett ledande omsorgsbolag som erbjuder personlig assistans till personer med funktionsnedsättning samt olika typer av boendestöd. Bolaget grundades 2011 som assistansbolag och har sedan dess vuxit organiskt samt genom förvärv till att bli ett omsorgsbolag. Marknaden för personlig assistans har sin bakgrund i 1994 års LSS-reform, som gav personer med omfattande och varaktiga funktionsnedsättningar ökad möjlighet att klara sina grundläggande, vardagliga behov. Med det stödet ges de assistansberättigade en större möjlighet att på ett likvärdigt och jämställt sätt delta i samhället. Genom att erbjuda assistans som helt utgår från individens behov, bidrar Livihop till att öka livskvaliteten för sina uppdragsgivare. Livihop hjälper också sina uppdragsgivare att få maximal nytta av den assistansersättning de är berättigade till.

Mer information om verksamheten finns på: www.livihopgruppen.se

Mangold, med telefonnummer 08 5030 1550, är Bolagets Certified Adviser med emailadress ca@mangold.se.