2019-12-13 09:57:51

Analyst Group intervjuar Umidas VD Mats Jämterud i samband med bolagets delårsrapport för tredje kvartalet 2019.

Se intervjun här (https://youtu.be/KG_HA54WIC8)

Frågor som ställs i intervjun:

1. Skulle du kunna berätta om vad Umida är verksamma inom och vilka marknader ni adresserar för de som inte tidigare känner till er?

2. Hur jobbar ni idag med försäljning utanför Norden?

3. Nettoomsättningen, exklusive punktskatter, ökade under Q3-19 med 31 % jämfört med samma period föregående år. Skulle du kunna berätta lite om bakgrunden till denna kraftiga ökning?

4. Brands For Fans står nu för 48 % av Umidas totala omsättning. Kan investerare förvänta sig att detta är en rimlig andel av totalomsättningen framgent?

5. Under kvartalet uppgick er bruttomarginal till 40 %, vilket är starkare än tidigare. Skulle du kunna utveckla bakgrunden till det och om du tror att den är uthållig?

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group här: https://www.analystgroup.se/om-oss/

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av intervju med Umida. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa intervjun. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning. De delar som Bolaget har kunnat påverka är de delar som är rent faktamässiga och objektiva.